Catatan Hidup Seorang Aku

Monday, December 17, 2007

Usia bumi

FWD MSG
+++++++

Ambil iktibar.

Jauh di sudut hati, aku percaya usia bumi sudah terlalu tua.
Bukan menolak dunia, tapi dari pembacaan aku yang sedikit ini,tanda-tanda akhir zaman yang kecil-kecil semuanya sudah berlaku di depan mata.
Not to point to anybody, but there is a truth.
-berlumba-lumba membina bangunan pencakar langit,semalam miskin hari ni kaya,kejahatan berleluasa,orang ditakuti kerana kezalimannya,hiburan muzik di sana sini,penyanyi wanita ramai,berpakaian tapi telanjang,gay,lesbian,bersekududukan... takut.. memang takut... itulah ketakutan aku dalam membesarkan anak-anak zaman ini,tapi apa pun yang berlaku.Walau dunia sudah tidak lagi aman,selagi kita amalkan suruhan agama, insyaAllah...

Oh ya, minggu lepas aku dapati ada majalah free dalam peti surat rumah aku. Majalah FRENZ!..Siapa yang letak? Aku tak beli pun? Kenapa nak bagi free kat aku pula? Muka depannya ada pelakon baru- Diana Danielle Danny Lee Beeson & Awal Ashari.
Bila aku baca dan tengok isi majalah ini. Bertambahlah takutnya aku pada remaja hari ini. Dengan pakaiannya, dengan ruangan-ruangannya.. Tambah menyeramkan aku bila baca bab 'isi hati anda' , lebih kurang lah tak ingat yang nama sebenar segmen tu..bab-bab tanya kaunselor ni.. Ada yang kena liwat dengan senior.., Ruangan lain pula: Ada budak sekolah siap pakai makeup ke sekolah dan nak jumpa pak we(pakai make-up ke sekolah?)..tak tau la may be aku yang mundur atau ketinggalan zaman, tapi pada fikiran waras aku benda tu tak boleh... pada aku, zaman remaja tak perlu ada benda-benda ni..sebab zaman remaja terlaaluuuu banyak benda lain yang perlu difikirkan...Takkan nak dibazirkan masa tu dengan membaca majalah-majalah macam ni?Buku sekolah,homework,sumber-sumber internet yang bagus-bagus,buku-buku harun yahya berjilid-jilid yang bagus-bagus, kalau tak nak baca tengok CD dia. Subhanallah.Kurangnya ilmu kita ni.
Banyaknya lagi sumber bacaan lain.Apa yang kita baca adalah apa yang kita fikirkan.Apa yang kita suka,itulah sebenarnya diri kita. Oh ya satu lagi,kenapa bagi free?Atau ada budak2 kawasan kejiranan aku ni dah habis baca letak dalam inbox aku?Wallahulam.Argh banyak lagi kalau nak tulis, tapi tak tertulis dek kekangan tugas.Sambung lain kali

++++++++
FWD MSG

Assalamualaikum

Mesti korang terkejut kan.. anyway, just bace dulu n evaluate it
later...Allah sahaja yang tahu kebenarannya.Bukti kebenaran Al Quran.
Fenomena ini telah disebut dalam Quran 1400 tahun dahulu dan 1999/2000
tahun gambar itu diambil oleh NASA.

a) Mengikut hadith umat Rasulullah akan hidup selama 1500 tahun...
sekarang sudah 1439 = 1426 + 13 tahun hijrah... daripada ini kita
ketahui kita akan bertahan dalam masa 61 tahun lagi.. Jikalau ini benar,
bumi akan kiamat pada tahun 2066


b) Saintis telah menjumpai sebuah planet yang lebih kecil daripada
bumi yang menghala ke bumi.. Ia telah dianggarkan bahawa planet itu akan
melanggar bumi pada tahun 2014. Amerika akan cuba untuk menukarkan
orbitnya dengan menembaknya dengan sebuah roket... Dan saintis juga
telah menjumpai sebuah planet yang juga akan menghentam bumi... Ia
dianggarkan akan melanggar bumi dalam masa 60 tahun lagi.. Dan planet
ini lebih besar daripada bumi... Jikalau ini benar, dunia akan musnah
pada tahun 2065....


c) Dan dikatakan kuasa Israel akan mencapai puncaknya pada tahun
2007... Dan kuasanya akan jatuh semula dalam 14 tahun, iaitu tahun 2022,
disebabkan oleh penurunan semula Nabi Isa... . Dan hadith mengatakan
bahawa Nabi Isa hanya akan hidup selama 40 tahun dan dunia akan kiamat
pada hari Nabi Isa wafat.. Jikalau ini benar dunia akan kiamat pada
tahun 2062... Dianggarkan Bumi Akan Kiamat Antara Tahun 2062-2066

Semua ini telah dikaji... Dan yang dipercayai paling tepat ialah hadith
yang mengatakan bahawa umat Rasulullah akan bertahan selama 1500
tahun... Kita telah berada di bumi ini selama 1439 tahun... Cubalah anda
kirakan sendiri...

Beribadatlah wahai umat Islam sekalian... Ini adalah antara
berpuluh-puluh artikel di internet yg seperti ini. Dan jangan tunggu
artikel seperti ini dikeluarkan baru kita nak buat amal. Benda ni dah
diajar sejak kita kecil lagi. Kiamat pasti tiba.hanya orang yang leka
dengan dunia shj yang akan rugi. berhibur tidak salah tapi jangan lupa
apa yang disuruh oleh Allah. Patuhi suruhan Allah dan tinggalkan yang
mungkar. dan korang jangan risaula..aman dunia akhirat..sama-sama kita
doakan kesejahteraan untuk semua umat Islam.

P/s : mmmm kalu rajin pass la kat sahabat yg lain.. sian sahabat2 kita
kalu tak tau ni...
+++++++

Labels: ,

posted by Mirip at 9:00 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home