Catatan Hidup Seorang Aku

Wednesday, June 22, 2005

if u don't know, pls don't act as u know

Laporan berat sebelah.Kalau ko duduk kat KL, tp ko nak buat laporan pasal tempat lain. Janganlah nampak sgt yg ko ni kurang ilmu. Aku cukup bengang dengan sesiapa yg mcm pandai, mcm tahu situasi sebenar seolah2 dia tahu sgt. Tp padahal hampeh. Lebih sudu dr kuah…

Bila baca paper ari ni, mmg nampak sgt lah ko nak menyebelahi hiburan. Aku tak kata tak boleh nak berhibur, tp aku bengang seolah2 nampak sgt mcm rakyat Kelantan nak sgt konsert2.


Ko kena faham, dalam masyarakat mana2 pun. Ada 2 kelompok. 1. Kelompok yg tak sukakan hiburan. 2. Kelompok yg sukakan hiburan.
Kelompok yg sukakan hiburan ni, walau camana2 ko buat pun, mmg dia akan suka. Tp ko kena ingat satu. Kita kena ada ikhtiar utk mencegah. Kalo dah cegah, at least kurang lah masalah sosial. Itu dah cegah, kalau belum cegah tp dinaikkan lagi semangat sukakan hiburan, lagilah teruk.

Aku tahu penulis laporan tu mungkin seorang yg terlibat dgn dunia hiburan sbb tu dia tulis macam tu. Tp tak adil utk kata yg rakyat kelantan dahagakan hiburan. Yg datang tu berapa kerat je lah. Itu normal mana2 konsert, akan ada yg pergi. Tp utu tak menggambarkan keadaan sebenar masyarakat yg dahagakan atau nak sgt konsert2 diadakan. Bila ko tulis mcm tu, nampak sgt kedengkelan ilmu ko tu. Isk, iskk
Nape aku nak marah sgt kat dia ni????

Aku bukan nak kata kelantan ni bagus sgt, sampai tak boleh org komplen/kata apa. Tp kalo benda2 bagus dikata tak bagus, mmglah aku tak suka. Kalau hiburan disekat tu dikatanya tak bagus, maknanya ko mmg sukalah org terlompat2, “terpegun” dgn aksi2 ko tu…

Cthlah; mcm jugak pakai tudung, tak de la semua org2 perempuan pakai tudung kat sana, mmg ada yg ikut trend pun, esp remaja2, tp sekurang-kurangnya board2 iklan di sana memaparkan kaum wanita dia bertudung. Itu peranan kerajaan nak mendidik masyarakat. Tp ada plak yg kata, merosakkan board2 iklan tu sbb ditutup dgn warna putih part rambut model. Org ni mmg macam2…tah le kan.
posted by Mirip at 8:51 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home