Catatan Hidup Seorang Aku

Thursday, June 02, 2005

buah hati pengarang jantung



Dialog tak nak bagi aku gi kerja
Ya : Ya tido, umi work, abah work
Ya1:Lambatnya umi balik.petang pun work jugak

Dialog tak kedekut duit
Umi : Ya kena simpan duit, nanti kang nak beli katil. tak de duit macamana nak beli katil kartun?
Ya : Ya ada duit
Umi: Mana ?
Ya : Dlm tabung
Umi:la mana cukup, duit Ya berapa je tu
Ya : Umi pinjam la duit Ya dulu, (sambil ambik duit 50sen pass kat aku)

Syukur aku ada buah hati ni..walaupun aku kurang benda lain kat atas dunia ni, takpelah.. janji aku ada anak penawar hati...
Aku doakan dia bahagia sentiasa didunia dan akhirat.
Betullah org kata, tak de nilainya anak bg ibu bapa. skrg aku pun faham macamana mak aku sayang aku..:))

ari tu baca paper.
seorang ayah nak jual anak dlm kandungan isteri kedua dia sbb buat nak belanja anak sulung isteri kedua yg sakit. Aku bukan nak komen dia kawin 2 ke, 3 ke, 4 ke.. tp yg aku pelik.
1. Sanggup jual anak
2. Sanggup berhentikan anak sulung dgn 1st wife yg baru drjh 6 semata2 utk tolong jaga emak dia yg sakit

(Maklumla isteri tua dah sakit, takkan nak jaga wife sakit plak kan, so jln senang kawin ajelah lagi satu..wife sakit tak pe, bg jelah anak jaga.. anak tak pi sekolah pun tak pe, sekali dapat anak baru, anak baru plak sakit, tu yg kena juallah anak dlm kandungan)

(tp dah tak jadi jual anak dia sbb kerajaan Negeri Melaka bg bantuan duit perubatan anak dia yg sakit) Kasih seorang suami dan ayah????...Tah le zaman sekarang.. kaum2 lelaki, apa komen anda?
wallahullam
posted by Mirip at 4:24 PM

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home