Catatan Hidup Seorang Aku

Monday, July 18, 2005

KOmentar buku bagus banget

advencer si peniup ney-Faisal Tehrani

1. Not music sbnrnya dicipta oleh Org2 Islam.
DO RE MI FA SO LA SI - asalnya dr huruf2 Al Quran.
DAL RO MIM FA SOD LAM SIN

Music digunakan oleh Al Farabi utk merawat peasakit dizaman khalifah dulu (tak ingat nama)

tak smpt nak tulis prev tp mmg bagus buku ni.. walaupun fiksyen tp diselitkan dgn Fakta2 menarik.

Mcm juga buku MARIA (kalo sesiapa sudah baca) kisah benar zaman Kamal Attaturk. Buku ni tak lepas di Malaysia. Di banned sbb dia menerangkan kekurangan hujah2 dlm Bible.. Fiksyen dlm bentuk fakta mmg jarang 2 penulis dapat tulis.. tp sbnrnya karya2 sebiginilah yg bermutu dan dpt meyedarkan org Ramai.(buku ni nipis je kulit kaler biru).. ntah lah tak tau apasal buku2 mcm ni yg kena banned, buku , mag xxx tak plak di banned dr pasaran..

Dulu aku ada kawan yg passkan buku MARIA ni pd aku. tp skrg dah lost ctct nagn dia.. aku tak kenal dia tp terus call n ckp nak pinjam buku MARIA ni , n dia pon dgn senang hati passkan kat aku dan siap pesan sebar2kanlah.. sbb kalau nak cari kat kedai kat Malaysia ni alamat tak jumpa lah.. buku ni biasanya student malaysia yg study kat Mesir yg beli..

aku rasa lepas ni aku kena masuk balik site lama aku dulu2 utk cari balik kengkawan lama dan share balik buku2 best..
posted by Mirip at 10:08 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home