Catatan Hidup Seorang Aku

Tuesday, December 05, 2006

takdir penentu segala-JAMAL ABDILLAH

aku tak suka cakap merapu
aku tak suka ketawa berdekah2
aku tak suka bising2
aku tak suka havoc2

aku suka bunga-bunga
aku suka sejuk-sejuk
aku suka tenang tenang saje
aku suka menyendiri
aku rasa nak menyembunyi
tapi dimana?

tak normal ke aku?
tak macam orang lain ke aku ni?
kera sumbang ke aku ni?
aku kena duduk dalam hutan ke?
kawan dengan burung
kawan dengan pokok2
kawan dengan air sungai
kawan dengan air terjun

aku rasa nak pack je baju 2-3 helai
jeans 2-3 helai
masuk dalam backpack
aku nak berhibernasi
jauh dari orang
jauh dari bising2 kota
jauh dari semua2

tapi aku ada nyawa di luar badan aku
yang tak boleh ditinggalkan
kenapa?
sbb aku bukan lagi aku yg dulu...

takdir dan masa menentukan!!
posted by Mirip at 3:29 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home