Catatan Hidup Seorang Aku

Thursday, November 16, 2006

layannn

Amr Diab-Wemalo…

Tgh layan lagu arab… sedapnya.. melayang-layang rasa perasaan aku yg tgh melayang-layang ni..Apasal best suara dia nih eh…rupanya dia nilah penyanyi asal ‘nour el ain nih’… betul ke ejaan ni..

Time2 tgh tak betul ni best jugak layan lagu2 arab ni even tak faham apa makna dia …
Tulah dulu sape suruh blajar tak habis..
Nih yg rasa lagi kuat nak gi perabis kan duit nih..takpelah tunggu ada rezeki.. insyaAllah…
****
FWD MSG-SHARING INFO..WANITA OH WANITA
****
1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidakmenitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.--tepat

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya,lebihbaik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamumenegur dengan ucapan maaf.--tepat

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling diasayang(sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus ditengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki,lelaki itu akansentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelakilain.

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nakmenerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolakcintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukanapa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolakcintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggapdia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi, lukisan dantulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan responpositif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuhtak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggangdiletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan ! tak sampai sepuluh minit,semuarakan-rakannya akan tahu berita tersebut.
-teringat 1st time dapat call dari org tu-rasa nak pecah dada sbb tetiba jantung kuat sgt berdenyut…suara terketar,tgn ketar, suara garang gile,heheh sian plak dia sbb kena marah.. bila ingat balik…kelakarnya…Ya Allah jahatnya aku kat dia.. sorry la beb..

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyumsebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajakkeluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggupanggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanyakenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikathati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pe! rtama yang dicari olehwanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulahdirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yangdicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-matanak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.- tepat

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprisebuatnya(hadiah, bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasaterharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni diatak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka danbaik terhadapnya. So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah. ..

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahuhanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.
posted by Mirip at 4:22 PM

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home