Catatan Hidup Seorang Aku

Monday, November 19, 2007

Pengorbanan seorang wanita

Suami saya ada 3 orang sahabat kamceng sejak dari zaman U lagi.Alhamdulillah perhubungan itu kekal sehingga kini.Hubungan tambah erat apabila secara kebetulannya isteri-isteri ni sebaya.Syukurlah,tidak terasa canggung sebab keempat-empatnya boleh masuk geng.

Aku menulis ni dalam keadaan hiba kerana salah seorang dari kami,telah dimasukkan ke dalam ICU pagi Ahad lalu.Akibat usus bocor selepas pembedahan pertama tempohari berikutan pembedahan pembuangan Cyst.Banyak yang kami bualkan ketika kami sama-sama berbuka puasa Ramadhan lalu.Masih terngiang-ngiang lagi kata-katanya. Kami sama-sama memberi semangat dan mendorongnya atas satu peristiwa yang akan beliau lakukan nanti selepas raya.

Doakanlah sahabatku ini cepat sembuh,kembali sihat. Tidak mengapalah kalau tidak dapat buat apa yang telah dirancangkan selama ini pun. Yang pentingnya dia kembali sihat.Doktor memberitahu suaminya, sekarang ini bergantung kepada semangatnya untuk hidup. Sama-samalah kita berdoa semoga sahabatku ini kembali sembuh. Aku tidak dapat buat apa-apapun melainkan hanya panjatan doa kepada Allah semoga semuanya dipermudahkan olehNya.InsyaAllah aku akan ziarah lagi.Minta kalian di luar sana juga mendoakan yang sama buat sahabatku, Annaz Elaina.
posted by Mirip at 8:01 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home