Catatan Hidup Seorang Aku

Wednesday, July 20, 2011

Takdir menentukan

Senangnya dalam hati.
1. Aku melompat2 semalam sebab bila tgk dalam pasu, "aiiii ini pokok apa?" sangatlah aku tidak kenal pokok itu, tetapi aku yakin mesti pokok hasil campakan aku.
Setelah dipanggil orang rumah, "mari, tolong tengok pokok apa ni?"
Dia sekali tengok sudah tahu " aahh ini pokok celagi."
"Hah pokok celagi?" sukanya aku dalam hati ni. Pokok celagi pun tumbuh dalam pasu tu? tapi sob sob sob.... sian pokok tu, kat mana aku nak tanam suapaya dia kekal berbuah. Dan aku boleh makan celagi muda itu.
"Nak tanam kat mana? Pokok tu sebesar alam." Dia menegaskan.

Dan itulah aku. Pokok mangga lagi 3 pokok nampak gaya tak tau nak letak mana. sedih sungguh tanahku hanya sekangkang kera.

Kupandang azamku di dinding. Dan aku nekad.

Rasanya lambat masa berjalan.
Aku ingin segera ke bulan itu.
Takdir menentukan dan kini aku semakin yakin yang di sini bukan jalanku.
Aku pasrah dan aku redha.
Walaupun aku menyintai KAU.
Namun apalah dayaku, insan yang lemah.

Aku insan yang lemah
Hanya mampu berserah
hahahhaha...
oohh tidakkkk aku tidak akan hanya menyerah. Tetapi sudah yakin yang Allah tunjukkan jalan ini walaupun aku berterima kasih sangat atas segala yang ku dapati di sini.
posted by Mirip at 10:26 AM

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home