Catatan Hidup Seorang Aku

Thursday, November 22, 2007

Orang yang saya sayang



Pertama kali letakkan gambar sendiri di sini.
Orang-orang yang saya sayang. Hanya ada 2 famili kecil dalam gambar ni.
Tok dan TokWan saya yang saya sayang banget.
Emak dan Ayah saya.
Adik-adik dan anak-anak.
Semualah.

Firman Allah SWT di dalam Al-Quran Surah Al-Isra’ ayat 23 - 24 bermaksud: “Dan Tuhanmu telah memerintahkan supaya kamu jangan menyembah selain Dia. Dan agar kamu berbuat baik terhadap kedua ibubapamu dengan sebaik-baiknya. Jika salah seorang daripadanya sampai umur lanjut dalam pemeliharaanmu, janganlah sekali-kali kamu mengatakan kepada kedua-duanya perkataan ‘Ah!’ dan janganlah kamu membentak mereka dan ucapkanlah kepada mereka dengan penuh kasih sayang dan ucapkanlah, “Wahai Tuhanku! Kasihanilah mereka berdua sebagaimana mereka berdua telah mendidik aku sejak aku kecil lagi.”
posted by Mirip at 11:02 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home