Catatan Hidup Seorang Aku

Friday, November 25, 2005

sepinya tanpa jantung hati

24/11/05
Dah 2 hr ya ikut mak balik kg.baru 2 hr.tp rasa kehilangannya amat terasa.begini rupanya rasa seorang ibu kehilangan anak. skrg aku lebih memahami kasih sayang serang ibu. ini baru berpisah sementara, aku dah teringat2, apatah lagi kalau Tuhan menjemputnya terus.Nauzubillah.Aku tak kuat menghadapi perpisahan dgn org tersayang.

12.00 mlm, bc ruangan memori dlm Siasah.sedih lagi. mencengkam jiwa raga,bc tulisan saudara Ahmad Lutfi-Syafiqah. ye aku pernah baca rentetan kematian anak keduanya Arwah Syafiqah. Bertambah sedihnya sbb aku jugak tgh teringatkan jantung hati. mcm terasa2 perasaan Lutfi.

tp membaca tulisan saudara Lutfi mmg mengingatkan aku bahawa dunia ini hanya tmpt sementara.tmpt persinggahan.kadang2 kita terlalu leka mengejar keperluan dunia hingga lupa alam yg kekal.

tulisannya 'Apalah sgt mahu dibanggakan bentuk lahiriah krn tanpa roh segalanyakaku dan semua telah berakhir.Tertanam teguh pengajaran ttg kesementaraan hidup yg selalunya memukau dgn keindahan dan angan2 palsu"

kini aku lebih fahamkasih sayang emak dan ayah.Teringat ayah tunggu aku luar rumah sbb aku masih belum tiba walau jam menginjak ke pukul 8.00 mlm kerana kesesakan lalulintas.Ya , hati tuanya bimbang selagi aku belum tiba. Aku tak sangka sampai begitu ayah risaukan aku padahal aku bukan lagi anak gadis ayah berumur belasan tahun. Begitu juga mak.Mak jg aku dlm pantang.tak boleh buat tu buat ni, padahal aku rasa aku dah kuat utk buat sendiri. mak dtg sini sbb abg operate.Ya kini aku faham, betapa besarnya nikmat yg Allah bg. Kasih sayang ibu bapa buat anak-anaknya.

seminggu lebih mak ayah kat sini .rasa kejap je, rasa tak puas.rasa mcm nak suruh je mak ayah stays ini tp depa pun ada tanggungjawab sendiri yg belum selesai,.Sepanjang-panjang m ak kat sini, mmg aku tak lekat rumah. berjalan saje. hahah. Sabtu-pergi Sri Gombak. pagi bersiap2 konon nak ke PD, nak bawak rakyat jelata lah kononnya, tp sampai ke petang PD kemana, berkelah kemana, kena balik rumah sbb semua org dah letih. Rakyat jelata je tarik muncung sbb tak leh pergi PD. Nak balik rumah, tp jammed plak kat Templer, alih2 patah balik ke KL. menuju Mid Valley megamall. bawak ayah dan adik ja ke MPH. Kemain suka diorang. belanja pizza hut maklum rakyat jelata nak makan fast food tak nak makan nasik.. tinggal mak ayah je bungkus nasik, n makan kat pizza hut.

Ahad, ke ulu yam.Ya sampai biru mulut, rakyat2 jelata mandi tak ingat dunia. pastu hujan.sian diorang.barbeque.

Isnin aku keja
Selasa-Fraser Hill.sejuk gila, tp best. kali kedua ke sana,kali pertama ngan mak ayah n rakyat jelata.
Rabu-mak balik. Ya nak ikut mak.nangis2 nak ikut tok dia. mak singgah rumah adik. diam tak diam aku dah 2 hari tak bermain ngan Ya,rindunya kat ya.

Tgk ayah dah tua.selalu pk camana hidup aku kalau mak ayah dah tak de.mesti hidup tak ceria.selalu pk camana kalau jantung hati tak de. kena kuatkan diri, siapkan mental , segalanya berkemungkinan berlaku. be prepared.
posted by Mirip at 1:55 PM

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home