Catatan Hidup Seorang Aku

Thursday, November 02, 2006

macam2 adaaa

JAM
Seorang lelaki telah pergi ke kedai jam untuk membaiki jamtangannya. Setelahmelihat sekali imbas, si pembaik jam bertanyakan tentang harga jam itu.
"Seribu ringgit, " jawab lelaki itu dengan bangga.
"Awak telah ditipu, ini jam tiruan, bukan asli. Di mana awak beli?"

Dengan perasaan marah lelaki itu menjawab," Di sinilah! "

*****
YAMAHA
pada suatu hari disebuah kedai menjual motor terpakai....
Tuk Batin : elo tokey, saya mau beli motor lah,lu ada jual motor ka?
Tokey : ada macam2 ada...apa jenis mau?
Tuk batin : saya mau motor YAMAHA, ada ka taukey?
Tokey : Motor yamaha tak adalah, kalau honda ngan suzuki adalah..
Tuk Batin : tarak kesahlah tokey, honda ka suzuki ka janji YAMAHA.
Tokey : ?????????

** YAMAHA bagi tuk batin = yang mahal

******
babak -2 beranak depan tv tgh malam -merujuk filem The Cell-8tv
umi: umi tak pahamlah cerita nih. cerita ngarut nih..
ya : ya lagilah tak paham citer nih..otok ya ni..(sambil pegang kepala .* otok=otak)

-kalau umi tanya mana ya tahu, mana ya ingat?- ayat paling ya suka sebut.
"dalam otak ya"

development of my boy
1. dah pandai sebut umiii, miiiiii
2. dah pandai sebut abahhh, bahhh
3. dah pandai bergurau-gurau
4. dah pandai kejar kakak sambil pegang hanger kat tgn
5. pandai "pok"orang- esp kalau kakak nangis or kakak tak dengar kata umi dia
6.jalan laju2- nak lari dah tu..

luv u soo much..
****
Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
posted by Mirip at 11:33 AM

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home