Catatan Hidup Seorang Aku

Wednesday, September 20, 2006

Warga KL

Kalau kau naik pengangkutan awam,lepas tu kau tertidur..jaga2, takut nanti tak de siapa pun yang nak tolong kejutkan kau dari tidur kau yg lena tu..

hari tu mmg malang sungguh bagi aku..udahlah paginya memang dari mula sampai last aku berhimpit, masa balik pun berhimpit jugak.. (ok tak kisah aku dah biasa susah naik tren, sbb aku tak nak drive).. bila kau dah letih sgt, dapat plak tempat duduk walaupun dah nak dekat kau duduk je lahkan.. itu aku lah tu.. duduk punya duduk, aku rasa mcm baru je aku duduk lepas tu aku rasa kosong je, gelap je.. apa lagik tidur la :) .. bila aku sedar balik..sbb lambatnya nak sampai...aku tgk Wangsa Maju. ... bila aku bukak mata sekali lagi.. hoh terkejut sbb stesen JELATEK.. alamak.. aku sebenarnya dah patah balik tren...

apalagi terus bangun keluarlah kan sblm pintu tutup... lambat lagi la aku ambik buah hati aku hari ni.. dah lah hari hujan.. tp aku mcm bengang la jugak kat warga KL ni , ada ke tak de sorang pun kejutkan aku masa sampai kat PUTRA GOMBAK sedangkan tak pernah lagi sepanjang aku naik tren balik kerja tren tu kosong bila sampai kat stesyen tu...

bila patah balik naik tren, tak lama lepas tu dapat duduk. Adik depan aku tgh syok tidur lena.. (dia pun mcm aku) tak sedar apa.. bila sampai stesen last, aku tgk dia tak sedar lagi.. SAH. Tak nak dia rasa apa yg aku dah rasa, aku terus kejut dia.. dia pun ngan terkebil2, terkejut..aku senyum je..

Adik tu: Thanks kak, nasib baik akak kejut, kalau tak saya mmg tak sedar apa tadik
Aku : Tak pe, saya pun dah terkena tadik.
Adik tu +Aku : sama-sama senyum

Jadik...sbb aku bengang ngan warga KL, ngan putra, ngan org suka hati dia berhenti tgh jalan nak pick up org (tak leh ke tepi skit ke?).. esok tu terus aku drive sendiri sampai hari ni..

Haaa.. kan putra LRT dah rugi sbb aku, penumpang tetap dia dah tak nak naik tren lagik... hehehe.. Byebye Putra, byebye Abg jaga parking, byebye Abg jual nasik lemak..

KL- bandaraya tak terjangkau dalam fikiran aku yg suatu hari nanti aku akan kena berkhidmat kat sini, tinggal kat sini, bermastautin kat sini...tp hati aku still kat sana.... suka dgr kawan2 aku boleh balik sana.. tp diorang senang je sbb bujang lagik..

KL- kota kosmopolitan- macam-macam ada, kota rezeki, kota maksiat, kota ilmu....

my kids: umi sentiasa doa anak umi selamat dunia akhirat..walaupun hati umi mmg takut sgt kalau dgr mcm2 cerita kat sini..moga anak-anak umi tahu membezakan yg mana baik yg mana buruk ye..
posted by Mirip at 12:47 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home