Catatan Hidup Seorang Aku

Wednesday, January 17, 2007

kehidupan

16/1/07- 10.00 pm ++,
before aku lupa what happened to my ustaz,

mlm ni umi marah adik sbb adik tgh main2 beg,
kena mulut umi.
beg tu keras, mulut umi luka,
dalam keadaan sakit camtu, umi emotional dan campak beg tu jauh2,,
umi sakit mulut
kakak dah nangis sbb dia tgk umi sakit.
kakak nangis kuat,
umi yg sakit jadi nak tergelak.
adik sengih2 lagitak faham apa
umi dukung adik
dan marah adik
adik faham dia kena marah
mulut dia 'sebek-sebek'nak nangis tapi tak nangis lagi
adik terus nak turun dari umi dan terus baring
adk baring mengiring
tangan tutup mata
adik diam(adik merajuk)
umi tepuk2 spy adik cepat tidur
adik dah nak tidur(umi mmg dah ngantuk)
tapi umi terfikir
agaknya macam ni lah adik kat taska
kalau merajuk, adik baring dan tidur
umi tak nak kalau adik kat rumah pun tidur sambil merajuk
so umi buat2 cakap2 ngan adik,
betulkan kedudukan adik
senyum kat adik,
sekali adik yg nak tido tadi
terus segar balik dan tak mahu tidur

uwaaaaaa...(kali ni umi plak yg rasa nak nangis sbb adik tak mau tidoo)

****pagi tadi 17/1 -mcm biasa dgr sel fm.dalam segmen "bukan utk dibahaskan"aku ulang balik apa yg abg nal cerita dalam segmen tu.

-Shah alam, tghari, memang setiap ibu bapa sayangkan anak, tak mahu anak kena panas,rela tunggu anak.ada satu kereta besar hitam berkilat berhenti betul2 depan pagar sekolah.
tunggu anak dia keluar sekolah.kereta2 lain pun dah penuh kiri kanan.

belakang kereta besar hitam ni ada kancil.kancil ni tak boleh lalu jalan tu sbb dah dihadang oleh kereta besar hitam berkilat tu.kancil hon kereta hitam, hon lagi, tak de action. 3 kali hon, kereta besar hitam masih tak berganjak.kancil hitam rasa tak sabar lagi terus dia keluar.
"Kak, boleh tak tepi skit, saya nak lalu"- kata lelaki tersebut
"tak nampak ke ni depan sekolah?.saya tgh tunggu anak saya." soal pemandu kereta terbabit semula, sambil menurunkan cermin kereta hitam berkilatnya. Pemandu wanita.
"iye, tapi orang lain boleh ada kat kiri kanan"- jawab lelaki tu balik.
"kalau ye pun tunggu anak, tp ni kan jalan.saya bukan nak tunggu anak sekolah, tapi saya nak pergi kerja. jalan ni bukan jalan persendirian, tp jalan awam"

dipendekkan cerita,pemandu wanita kereta besar hitam tu tak puas hati dan keluar dari kereta,kedengaranlah pertelingkahan mereka tu sambil diperhatikan oleh ibu bapa lain, dan anak2 sekolah yg baru keluar termasuk anak pemandu wanita kereta besar hitam tu sendiri.****

moral: tahulah ko tunggu anak, sape tak sayang anak. lagikan kucing sayangkan anak, apatah lagi kita manusia, tapi kalau dah tak ada tempat depan pintu pagar tu sekalipun, tunggu la jauh skit, dah kalu org nak lalu tu, dah salah ko kan, beralah lah skit.. mentang2lah ko kereta besar, belakang ko kereta kancil, ko egolah tu ye..cuba kalau belakang ko tu kereta besar jugak, datuk mana jugak, haahh barulah ko nak carik tempat lain nak alihkan kereta besar ko tu ye...

p/s: walaupun kereta besar tapi mentaliti still kecil(maybe lebih kecil dari kancil hehhehe)
posted by Mirip at 10:15 AM

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home