Catatan Hidup Seorang Aku

Monday, November 26, 2007

sembahyanglah kamu sebelum kamu disembahyangkan

Sahabatku bertanya.
Ada orang cakap macam ni.
"lebih baik org yg tak sembahyang tak mengumpat
daripada org yg sembahyang tp mengumpat
"
Aku ingat ari ni kalau dia bersungut lagi
aku nak sound jer...
leh tak?

Jawapan aku.
Sound aje kalau dia dah keterlaluan…
Sembur macam ni je,
Tapi cik kak,
“Solat tu tiang agama- benda pertama yang dihisab.
Kalau dah benda pertama pun tak lepas, rasa2nya lulus ujian tak kalau buat ‘baik’ yang lain pun?"
posted by Mirip at 4:53 PM

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home