Catatan Hidup Seorang Aku

Saturday, June 30, 2012

Lucinda II

Why do i have to be sad everytime, and feeling lonely. Di sebalik keramaian terasa hidup ini sendiri sebenarnya. Ada orang tetapi di sudut hati merasa sedih. Apakah sebenarnya aku ini normal atau tidak normal? Susah sebenarnya. Hairannya, walaupun sedih, mata tidak mengeluarkan titisan mutiara.

Berada di tempat tenang dan sunyi. Itu impian sebenar diriku.. Entahkan boleh entahkan tidak. Impian menggunung tinggi, Banjaran Himalaya pun kalah. Nak menggapainya tidak terasa kudrat sendiri.

Kenyataannya, aku hidup dalam hiruk pikuk kota yang amat memenatkan. Tidak kunjung surut. Seharian berdepan dengan waktu yang rasanya tak dapat aku tuliskan. Hairannya, mata tidak mahu melelapkan apabila malam kunjung datang. Dan malam sebenarnya paling aku nantikan. Kerana ianya sunyi dan sepi. Mungkin satu hari nanti, aku akan menutup semua ruang komunikasi sosial dan mengikut kata hatiku sendiri. kadangkala yang paling memeritkan dalam hidup adalah melawan antara otak kanan dan kiri yang berperang sesama sendiri.

Pergi tidak sampai. Berpatah pun tidak.

Hairan ...
posted by Mirip at 3:49 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home