Catatan Hidup Seorang Aku

Friday, April 09, 2004

O

Tanggal 16 Okt 2002, aku kehilangan banyak darah. Sampai muka aku pucat. Sampai aku dimasukkan dgn darah org lain sebanyak 2 pain plasma darah.Dr kata ini darah yg pekat shj, tidak termasuk darah cair..Aku angguk.
Mungkin kerana darah yg ada dalam badan aku skrg adalah darah org lain, yg aku tak tahu darah siapa, aku dapat rasakan perubahannya. Mungkin sbb dulu aku turun darah,aku rasa aku sekarang cepat naik darah!.
Dulu aku rasa aku susah nak rasa marah, tp skrg aku rasa lain. Mungkin kerana dulu hidupku lain dan sekarang hidupku sudah di alam lain, aku tidak tahu jika itu puncanya. Tapi aku harap itu bukan menjadi puncanya.

Ada sesiapa yg serupa aku? Badannya adalah darah org lain? Sila beritahu aku..:)..

Aku ini orang yg baik.aku ini org yg pemurah. aku ingat lagik cikgu Bio tingkatan 4 dan 5 aku kata. Cikgu D kata, org mcm aku ni pemurah sgt2. kau tahu sbb apa? Sbb aku ada darah O. O boleh beri pada A, pada AB, pada B, dan pada O juga. Tetapi O malang sedikit.O hanya boleh terima dari spesiesnya shj. Adilkah begitu? kami anak murid yg tidak tahu bertanya. Tidak!.. Allah maha adil..oleh kerana O hanya boleh menerima hanya dari O juga..makanya ramai manusia di muka bumi ini mempunyai O berbanding lagi 3 spesies lain. O0o begitu rupanya.

Macam aku juga, aku boleh beri pada kedua-dua S yg aku sayang dlm hidup aku. Tapi kedua-dua S yg aku sayang dalam hidup aku tak boleh beri pada aku. Bukan mereka tidak mahu beri. Tapi mereka tak mampu beri.Tp aku tak kisah itu semua. Kalau sesuatu terjadi pd mereka, dan darahku boleh menyelamatkan mereka, akan ku cuba lakukan semampuku.Itu namanya pengorbanan. :).

Darah yg mengalir dlm dirimu,ada darahku jua..
posted by Mirip at 9:38 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home