Catatan Hidup Seorang Aku

Thursday, March 24, 2005

Anak solehah

1. " bukan Ya yg buat, umi yg buat, elehhh"
2. " ni umi kan kan kan" sambil buat kepala terteleng teleng sambil senyum2

tulah antara kata2 my sweetheart ni yg terngiang2 kat telinga aku. biasalah toddler age 2-3 years, mmg seronok dgr diorang bercakap. banyak tanya, dan bersedialah utk memberikan jawapan.

Aku sentiasa mendoakan spy Ya aku ni mendapat kecemerlangan dunia akhirat. Jadi anak solehah, boleh mendoakan kebahagiaan kedua ibu bapanya di alam barzakh nanti.

Semalam, sampai rumah kul 8, dan dia tak kacau aku skit pon, lepas solat maghrib yg dah lewat, aku bleh masak dgn senang hatinya,
Sempat plak aku masak soteng goreng pedas, ikan goreng istimewa"(resipi ada dlm prev entry hehhe). dan at last aku buat kerabu mangga .. huh , mangga lagi...

resipi kerabu mangga
mangga "dilicik/dimayang"
bawang merah 1-2 ulas, cili padi, ikan rebus ditumbuk, limau nipis, garam, santan skit kalau ada,
kacau2 dan makannn...

kenapa aku obses ngan mangga..? emm sejak azali lagi.ingat zaman sekolah dulu, kawan pompuan bawakkan sebaldi mangga yg boys bagi. Pkok mangga tu ada kat kawasan hostel boys la plak, kalau kawasan girls, aku rasa kejap je pokok tu dah tak berbuah sbb kena bedal ngan kami2 yg hantu mangga ni...ko bayangkan satu baldi sedang (bukan baldi kecil), penih ngan mangga kejap je abis kena belasah ngan satu dorm. dorm aku luas yg dipisahkan dgn bilik2 kecil. satu bilik, 2 org..ingat zaman sekolah.. mmg best kan..

Ari ni citer pasal gred ngan akak2 opis ni. tp mmg sedih sbb tah le malas nak citer. Rezeki kat tgn Tuhan, sesapa yg sekat tu, terpulang lah, kena soal nanti, tanggung lah sendiri..
posted by Mirip at 12:35 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home