Catatan Hidup Seorang Aku

Thursday, April 07, 2005

banyak org banyak ragam

Ari tu aku luahkan pasal ketensenan dgn keja akuari ni aku nak tulis pasal "kebestaan" keja aku skang.Yg best post aku skang, aku jumpa ramai org, Meeting dgn GM mewakili boss aku adalah perkara biasa skang,dulu mmg aku takut nak jumpa org2 besar may b sbb persepsi aku pd managament people, but currently i feel it's ok deal ngan sape2 , no matter dia tu GM, AGM, Kalau org kata GM tu kalut ribut, tp bila aku deal setakat arini, semuanya OK.May b benda ni depends pd personality org jugak. Ada org walaupon dia jawatan GM, tp dia tak anggap post tu sbg gap dgn org bawahan (aku le tu.. :))

Tp ada org, post dia kerani je, tp masyaAllah, kerek dia mmg aku tak tahan., Banyak jugak yg aku jumpa post dia sbnrnya tak seberapa, tp lagak dia, mak aaii aku ni mmg tak tahan ngan org berlagak..mulalah aku buat bodo je...kui kui kui padan muka ko.!!!

Tadi masa meeting, mix with management people and us. Tp yg aku berbulu tu, sbb ada la sorang mamat ni ,dr pandangan aku dia mmg berlagak le.. Dah la ko curi password, pastuh ko biarkan je.., bukan ko nak ikut prosedur yg betul, tp main belasah je, janji ko bleh setel prob ko.. dan tinggalkan hasil perbuatan ko tu pd org lain.. bleh ke macam tu??? tak boleh kan.. problem effect sistem aku ni la.. tu la pasalnya boss aku dah bengang sgt, n dia tak mo join meeting tu. Dia wakilkan aku join.

Padahal, kita dah bgtau sebelum ni, dilarang sama sekali direct access pd database, sbb ni mmg akan effect.. user seluruh malaysia akan terasa kelambatan sistem. Kita minta dia hantarkan pd our team apa yg dia nak, dan kita bleh bg apa yg dia nak in a proper way,(alternative way ) tanpa ada apa2 effect pd sistem. Tp tak jugak buat nye..eii apa nak jadi ni..
Tp masa meeting, aku tak de la menyalahkan sesiapa, cumanya aku xpresskan apa yg perlu dia buat.the right procedures.aku mmg tak suka bg kata2 laser aku pd org..tak suka bantai org depan org ramai..aku ni jaga jugak le air muka org heheh ..pendam je le..Tp yg klakarnya, bila aku kuar bilik meeting, bukan aku sorang je yg rasa berbulu, ada jugak org lain yg berbulu ngan dia... kah kah kahhhh.. aku rasa lawak antarabangsa plak ...Boss aku plak , kalu dia tak rasa selesa jumpa org, dia akan wakilkan aku le...

Bila aku nak ada duit banyak nih??? :)
posted by Mirip at 1:35 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home