Catatan Hidup Seorang Aku

Friday, April 15, 2005

Amaran dr Allah

Dr forwaded msg….

Berita yang baru dibawa oleh kawan kita yang baru balik dari kelantan.Kejadian berlaku diHospital kubang Krian, dimana seorang bayi yang baru lahir yang tangannya tertutup rapat ....tak boleh dibuka sehingga dibuat solat hajat baru bole buka....... nak tahu apa yang tertulis dalam genggaman tersebut......tertulis kalimah Allah s.w.t ditangan kanan bayi tersebut dan tarikh 25.11.2005 disebelah gengaman kiri......RENONGKANLAH!!!!! dan malam tadi....siapa yang tengok Misteri Nusantara...kesah surah dalam Al-Quran ada yg hilang!!! tak kan Mak Chik yg dah khatam 40 X Quran yang sama .....boleh hilang surah tersebut oleh bahan kimia tak logik!!!!

Ni plak emel lama… rasa ni masa study lagi dpt emel ni

...DIDALAM MULUT BAYI AMARAN dari ALLAH ...DIDALAM MULUT BAYI.... - please read!!!.. TRUE STORY Message: Begini ceritanya.... Sahabat saya tu seorang guru di salah sebuah sekolah di Malaysia. Sahabat saya tu mempunyai seorang kawan Cina yang sama mengajar macam dia. Kawan Cinanye kata , dia telah terbaca berita di akhbar Cina baru-baru ini yang mengatakan ada seorang bayi cina baru saja lahir dalam keadaan mulutnye seperti berjahit tapitakdelah kesan jahit. Cuma mulutnye tertutup rapat. Jadi doktor bersepakat untuk membedah bayi Cina tersebut. Ketika dalam pembedahan, mulutnye berjaya dibedah tapi ada sesuatu yang amat memeranjat yang berada di dalam mulut bayi tersebut.............. Nak tahu ape dia???????? Doktor yang membedah bayi tersebut telah menemui sehelai kertas kecil yang didalam kandungannye bertulis dalam tulisan cina..nak tahu tak ape kandungannye??? Didalam kertas tersebut telah menyebut dalam tulisan cina yang berbunyi "Ingatlah wahai manusia , sesungguhnye Hari Kiamat akan menjelma tidak lama lagi" Maka terperanjat lah doktor cina tersebut sebab bayi tersebut memang sejak dilahirkan memang mulutnye tertutup. Jadi tiada bukti mengatakan ada orang yang meletakkan kertas kecil tersebut. Jadi memanglah terbukti bahawa kuasa Allah Yang Maha Besar menciptakan bayi tersebut sedemikian rupa untuk memberi maklumat kepada manusia tentang ketibaan hari kiamat.. Sesungguhnye Allah Maha Bekuasa untuk memberikan agar bertaubat. Jadi sesungguhnye Allah sebenarnye masih sayangkan kita kerana telah memberi maklumat tersebut...

Adakah anda percaya ? Dalam keadaan ini , cuba kita renungkan Pada zaman Rasullulah s.a.w Allah telah memberikan petunjuk kecil tentang tanda- tanda hari kiamat sejak zaman nabi-nabi dulu lagi.Contonhye lelaki kawin sama lelaki begitulah sebaliknye. Dan didalam Al-Qur'an sendiri telah mengatakan bahawa tanda-tanda hari kiamat ialah apabila orang islam sendiri yang membenci islam dan menentangnye. Ini telah terbukti pada zaman sekarang di negara kita. Jadi secara amnye... sebenarnye hari kiamat akan menjelma tidak lama lagi tapi kita tak tahu bila. Cuma rasullullah ada menyebut hari kiamat akan datang pada hari Jumaat tapi tak tahu bila...........Tapi kita hairan kenapa akhbar melayu tiada berita ini. Ini adalah disebabkan pemerintah tak mahu akan menjadi kecoh dinegara ini. Jadi sama-samalah kita renungkan bersama sesungguhnye berita itu adalah merupakan satu bonus daripada Allah terhadap manusia agar bersiap sedia.....untuk menanti ketibaan hari kiamat....................

Seperkara lagi ialah berkenaan salah satu tanda kiamat iaitu akan berlaku gempabumi di tiga tempat ....timur tengah, barat dan timur. Waktu itu baru Turki dan Taiwan. Tup..tup..Mexico di landa gempabumi yang dasyhat juga seminggu. Dan Allahyarham Ustaz Taha pernah berkata sekitar lima tahun lepas salah satu tanda kiamat akan berlaku kekecohan di Indonesia dan Turki. Sama sama kita renungkan...buktinya jelas makin nyata dari hari ke hari....sabarlah menanti.....sekian ini adalah keratan email yang dihantar oleh seorang rakan kepada saya.. oleh itu menjadi tanggungjawab saya untuk edarkan pada semua.. sekian.. Notis dlm Mulut Bayi (pernah disiarkan di sebuah akhbar berbahasa Cina)

"Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun" (Sabda Rasulullah SAW) "Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan- amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar." (Surah Al-Ahzab:71)

===***+++

Ye, skrg pon Indonesia tgh berlaku kekacauan. Huru hara, memula Tsunami, Gempa Bumi berlarutan, skrg ancaman gunung berapi. Ye kita tak tau masa hadapan. Tp kita kena ingat apa yg nabi kata akan berlaku tu sudahpun berlaku depan mata…Mcm Ustaz Taha tu kata 5 thn lepas.. masa tu mana ada tanda2 Indonesia kecoh lgi tp skrg dah nyata lagi bersuluh.. sama2 lah ambil pengajaran..Sbnrnya aku tak kata org lain., aku kata aku sendiri. Dlm pada kita terlalu sibuk ngan hidup harian , jgn lupa bekalan akhirat.. takut ni .. banyak dosa lagi… dosa bengang kat org.. dosa tu dosa ni.. banyaknye.. ni ingat kat mak ni. Lama dah tak tepon dia.. nak tepon dia skrg jugak… huhuhuhhu..
posted by Mirip at 11:14 AM

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home