Catatan Hidup Seorang Aku

Thursday, June 01, 2006

fastest growing job

found this URL.good to those bro/sis yg masih tercari2. (tp tak tau lah tepat ke tak lagi dgn suasana semasa-Malaysia-1/6/2006-mungkin juga tak tepat sepenuhnya-dan tak semestinya betul)

*Note: Fastest-growing occupations for college-educated workers.Source: Bureau of Labor Statistics (America)

1.Technology
2.Education
3.Healthcare

The 10 fastest-growing jobs($salary)
1.Network system & data computer analyst 60600
2.physician assistant 69410
3.computer software engineer, application 79930
4.Computer software engineer, system software 76910
5.network and computer system admin 40430
6.database admin 60650
7.phisycal therapist 60180
8.medical scientist (biotech) 61320
9.occupational therapist 54660
10.College instructor 51800

Apa yg aku buat skrg ada dlm salah satu list nih.tp yg bestnya dlm pros dia kata '• Independent consulting work can provide an alternative career path.' ..hahahhaha ....canne tu..

tapi tak semestinya apa yg aku pastekan statistic tu betul.Mungkin juga sbb pengkaji ni bidang dia kerja2 tu jadinya statistic pun dalam bidang yg lebih kurang sama je..

My opinion. kalau boleh adik2 aku atau anak2 aku biar mereka ceburi bidang yg betul2 diorang nampak. as adult, mungkin kita boleh asuh bakat,atau perhatikan apa sebenarnya yg diorang minat dan guide..selebihnya terpulanglah pada rezeki masing2 plak aku rasa...
Kalau boleh jugak, aku tak nak anak2 aku keja macam aku dah... carilah bidang lain plak..barulah berkembang skit anak beranak...
posted by Mirip at 4:08 PM

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home