Catatan Hidup Seorang Aku

Saturday, April 24, 2004

cintaku bukan di atas kertas

Aku paling tak suka orang curi2 pandang aku.Sbb aku tahu aku tak lah secantik mana nak tgk2. Aku pun bukan artis2. Aku ni orang biasa. Tolonglah. Bukan aku perasan. Tapi aku betul2 rasa tak selesa kalau orang curi pandang. Walaupun aku memang akan buat selamba badak. Kalau bebetul pandang, borak atau berkawan tu aku tak lah kisah sgt,sbb kita pun bukan hidup dlm hutan. kena bermasyarakat.

Semalam dapat gaji, aku apalagi beli satu dua bahan yang boleh dibaca. Dalam tren, aku tak hirau kat orang dah le. Keja aku ngadap salah satu bahan bacaan yang aku beli tadik. Tapi bila aku mengangkat kepala dari tunduk membaca, ada mamat kat depan aku dok pandang aku. Bila dia nampak aku pandang dia , cepat2 dia pandang kat lain. Tapi aku buat biasa je la. Nak buat camana lagi sbb dia ada mata. Walaupun dia tak sepatutnya guna mata dia tu untuk buat aku rasa tak selesa.

Aku teruskan pembacaan aku. tetapi bila nak balik, sekali lagi aku kemas barang2 dan terpandang dia lagik. Aikk masih tgk aku , dan bila sedar aku pandang dia, cepat dia berpaling.

Aku bukan apa. Kalau lah dia tgk muka aku nih sama macam org yg dia kenal ke atau apa ke. Mungkin dia ada sebab tersendiri. Tapi bg aku lak, aku rasa tak selesa la walaupon mmg le aku buat tak tahu jek. kalau lah dia tgk aku tu mengingatkan dia pada seseorang yang dia kenal aku tak de le kisah sgt. Tapi yg aku sedikit bengang( mmg aku akan cepat bengang dgn lelaki2 yang ala2 gitu2).
Aku rasa kalau dia muda lagik kot la kan sbb tak kawin lagi, masih mencari-cari pasangan yang sesuai. Tapi kalau mcm brother tu aku rasa macam dah kahwin la. Apa yg aku muskilkan , semua lelaki macam tu ke? Kalau belakang bini ke, mulalah buat perangai. Kalaupun mungkin tak semua, tp kebanyakan macam tu ke?..Apa perasaan isteri memasing ye kalau tahu yang suami dia suka buat macam tu.? Wallahualam. Patut la ada buku "Men from Mars, Women from Venus". 2 insan berlainan. Sukar dijangka.

Macam juga kat sini. Dia selalu tegur aku di alam maya, tetapi didunia realiti, dia kata kena jaga imej. Sbb dia tak berapa bercakap dgn perempuan..Aik???..Kelakar plak aku ingat. Tapi lain org lain perangai. Dan makin dewasa , makin jumpa org yang pelik2 aku rasa.
posted by Mirip at 10:16 AM

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home