Catatan Hidup Seorang Aku

Monday, April 12, 2004

Tandas

Aku nak cerita satu kisah. Hari sabtu lepas, aku ada menghadiri jamuan kelab. Aku hanya akan tulis ayat pendek2 dan ringkas2 shj sbb aku tiada masa. Tetapi hari itu dalam sejarah. 10 April 04. Usai makan, aku mahu ke tandas mencuci tangan. Entah kerana apa, aku tersilap masuk tandas.Kau tahu , aku termasuk tandas lelaki.Lebih malang lagi, sebaik saje aku membuka pintu tandas, ada org didalamnya. Kau tahu sajelah, tandas lelaki kan ada yg "di luar",aku tidak tahu utk xplain.(berbeza dgn ladies, semuanya mempunyai bilik2 kecil). Sama2 terkejut. Aku terus keluar sambil nak ketawa pon ada. Malu pun ada. Aku tak nampak muka org tu tapi aku hanya nampak org tu pakai baju kuning.
Aku harap org tu tak sempat tgk muka aku walaupon aku tahu dia sempat tgk kaler baju aku.Semasa aku cepat2 tutup pintu.

Aku rasa aku tersilap masuk sbb tersilap tgk gambar kat tandas. Gambar skirt dan gambar seluar bagi aku tak banyak bezanya. Apalah salahnya kalau ditukar sedikit logo bagi tandas perempuan. Aku cadangkan letak saja gambar wanita bertudung kepala.Senang cerita. Kepala sahaja yg ada, bukan seluruh badan. Tapi apabila org melihat seimbas lalu pun sudah cukup tahu yg itu adalah gambaran tandas perempuan. Bukan org muslim saje yg senang, tp juga non-muslim.

Dgn itu, kejadian sprt yg aku alami mungkin dapat dielakkan. Tp mungkinkah semua tandas di Malaysia mahu meletakkan gambar/simbol sedemikian??
Alah.. Malaysia kan boleh..takkan itu pun tak boleh??
posted by Mirip at 11:22 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home