Catatan Hidup Seorang Aku

Monday, June 14, 2004

Peliknya manusia

ada seorang hamba Allah.kau boleh baca petikan kata2nya dlm Berita Minggu yang lepas.Kata2 boleh melambangkan pemikiran seseorang dan tahap ilmu yg dia ada,. Aku bukan mahu mengutuk atau mengondem pemikiran dia tapi apa yg aku nak tuliskan disini ialah sikap manusia,yg bila dikenang2 lucu pulak bg aku. kalau pun tidak bg org lain.

dia kata,"xxx seksi kerana xxx berbangga dengan anugerah Tuhan. Nanti apabila pemberian itu ditarik balik oleh-Nya, misalnya kita dah tua, dah tak guna nak seksi lagi. Nanti kalau kita tetap seksi, tetap vogue, orang akan kata xxx perempuan tua yang tak sedar diri.
“Justeru, semasa diri tengah muda, tengah tak ada tanggung jawab yang besar, bolehlah seksi. Walau bagai­manapun, janganlah kita mempersoalkan isu agama dan hukum hakam kerana itu isu sensitif kalau xxx perdebatkan. Yang penting, open minded,”

Berbangga dgn anugerah Tuhan! Kerana itulah kau jaja kesana kemari.Apa ertinya kau berbangga.Apa yang kau ada belum tentu akan pudar bila kau dah tua. kalau Allah dah nak tarik, belum tua pun dah tak ada...Kalau kau nak baca kata2 penuh dia, kau carilah sendiri.mungkin tulisan aku kali ini agak kasar.Maafkan aku.

dia,dia mungkin tak dapat hidayah sahaja lagi.
kita, sama2lah kita dijauhi dari segala yg dilarang.
Dan kita juga, sama2lah berdoa agar tidak hilang Nur yg Tuhan sinarkan pada hidup kita seharian,.Mereka-sama2lah kita berdoa juga agar diberi petunjuk dan hidayah.

p/s: aku bukan berniat mahu mengondem sesiapa di ruangan ini, hanya mahu tuliskan satu kisah pelik dlm mayarakat. Itu saje.


posted by Mirip at 1:39 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home