Catatan Hidup Seorang Aku

Monday, June 07, 2004

Kita Merancang Tuhan Menentukan

Minggu lepas, aku plan lain. Yang jadinya lain. Itulah kita manusia kerdil lagi lemah. aku plan nak belanja keluarga aku yg datang sempenan cuti sekolah. makan-makan. makanlah sepuas-puas hati..ye aku rancang itu dan aku tak sabar nak buat kejutan itu.
Tapi Allah maha berkuasa. Aku ditugaskan ke negeri di Bawah Bayu. Negeri yang aku tak pernah pergi. Dan aku ditugaskan pergi sorang2.Apa kau rasa? Aku rasa seronok + takut.ehehhe.
Lastly kata sepakat diambil. Aku akan pergi dgn 2 org S yg aku sayang.oklah macam tu. bekerja sambil bercuti. Released tension.
Jadi pergilah aku ke Sabah, ke sana. Meninggalkan plan yg aku rancang selama ini. Yerp aku sedar ini yg dinamakan takdir. Aku tak dapat jumpa keluarga aku. Mereka tunda percutian mereka ke rumah aku. Tetapi aku aalami percutian yg lebih seronok. menjengah ke tempat yg entah bila pula engkau akan pergi. Mungkin bulan 7 atau 8 ini, kalau ada rezeki, keluarga aku yg akan datang semula ke sini. Jumpa kami di sini. Masa masih panjang. Usah dirisau kan apa-apa.Itupun kalau masih ada nyawa di badan.

Walau aku ke sana atas urusan kerja, tapi aku sebenarnya suka dgn percutian aku kali ini. Mungkin kerana sifat aku yg mmg sudah sejak azali suka travel. Aku gembira melihat anakku gembira walaupun mungkin dia tidak akan recall apa2 dari percutian kami ini bila dia menjelang dewasa.Aku suka melancong. Itu yg pasti.

Cumanya kau tahu sajelah bila melancong, poket pun kering. duit yg keluar bagai Air saje lagaknya..hehehhe tapi aku tak kisah. sementara boleh berjalan boleh melancong ini, pergi saje..aku tak anggap bawa anak kecilku sbg menyusahkan ku walaupun ada ketikanya dia meragam. Anak kecil..kekadang menguji kesabaran.Itulah di anakku pengarang jantungku.

banyak yg aku nak tulis di sini. kau anak cucuku boleh baca nanti. tp nenek tiada masa banyak utk itu. Nanti bila nenek kelapangan, nenek akan tulis lagi ya Cu..:))

Ingat Gayana, Ingat Manukan, Ingat Kota Kinabalu,...Nanti aku pergi lagi bahhh...
posted by Mirip at 2:10 PM

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home