Catatan Hidup Seorang Aku

Tuesday, June 08, 2004

Malang tak berbau

1. MInggu lepas henset aku hilang, malam sebelum aku bertolak ke KK

2. Hari ini.Aku pecut kereta 120 km/j dgn harapan aku sampai tepat 8.30 di ofis.Walaupun aku dah rugi masa 15 minit di awal perjalanan. 7.45 -8.15 ,perjalanan dari Bukit Beruntung ke Jalan Duta, aku kira aku akan sempat sampai. Tapi sampai di Bangsar, aku tersilap jalan, lalu terjadilah kejadian lucu, kereta aku menongkah arus. Aku tgk anak panah dia ke kanan, aku kekananlah..apa yg terjadi, kereta di depan aku..rupanya aku menongkah arus..hahhaha nak tergelak pon ada,, dgn susah payahnya. aku pulas stereng kereta keras aku tuh...dan terus jalan....

Tp kau tahu mmg menguji kesabaran aku di pagi2 begitu. Kereta aku kehabisan minyak di Bangsar itu. DI celah-celah rumah besar, aku letakkan kereta aku. Aku menapak ke ofis yang kalau dari jauh sudah nampak tersergam. Aku tahu org pun hairan sbb kereta aku sebijik je yg ada di situ, di tepi jalan..tp biasalah di KL , bukan ada siapa yang ambil peduli...Aku jalan menaiki bukit dgn hati yg tiada perasaan cuma sesekali berpaling kalau-kalau ada teksi di belakang..akhirnya kereta merah itu dtg, dgn drivernya pula tidak tahu di mana itu xxxxx(ofis aku)..

Sekarang..sekarang aku mahu setelkan kereta aku, kereta aku yg sebenarnya meninggalkan kenangan pahit utk aku..bukan kerana hari ini sahaja,tapi hari-hari silam(hari ini, ini hanya ujian kecil utk aku, aku masih boleh rilex sambil berjalan menghirup udara segar bangsar), ...masa ini jugalah aku teringatkan kancilku. Walaupun hanya sang kancil, tp dia ada banyak kenangan manis. Kenangan itu tidak boleh di tukar ganti.Tetapi tidak dgn kereta baruku ini. Walaupun dia baru, walaupun dia besar sedikit dari sang kancilku, walaupun dia keretaku, tp sebenarnya , aku tidak sayangkan dia sebagaimana aku sayangkan sang kancilku. sang kancil yg walaupun hanya kecil,comel, bukan pula atas namaku, tp itulah spt aku katakan tadi, banyak kenangan manis. :) aku mahu ingat semua kenangan sang kancilku tp bukan kereta baru ku.pelikkan? kalau org lain sudah tentu yg baru tetap menjadi pujaan hati mereka,tp tidak bg aku...

Tp utk beli yang baru, bukan itu maksudnya..biarlah..pakai saje mana yg ada..itupun sudah syukur..aku ada juga kereta utk bawa aku ke mana2.

Terima kasih pada kawan-kawan ku yg menolong aku sekejap tadi. Budi kalaian hanya Allah sahaja yg membalasnya...Terima Kasih hDaun Keladi
posted by Mirip at 9:18 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home