Catatan Hidup Seorang Aku

Monday, April 04, 2005

Sabar kena kuat lagi

Tgh aku kusyuk baca ayat demi ayat dlm Kontrak yg ko kena semak, telepon kesayangan aku berdering2…

X: “nape kak X buat tak dapat2 ni, satu apa pun tak keluar, nak assign tak dapat, nak dispatch tak dapat.. semua tak dapat,..” suara garang gila
Y: “semua tak dapat? Saya cek kat pc saya ok je ni”
X: “ dari tadi kak X try buat tak dapat2, apasal tah ngan sistem xxxx nih”
Y: “ saya nak advise pun saya tak tau nak ckp apa lagi sbb semua tak dapat, bleh tak direct ngan boss saya , Pn Z, ckp semua tak keluar.


Tak lama lepas tu
Kring kring
Puan Z: “ u ada receive call dari XXXXXXX?”
Y : “tak de”
Puan Z: “dia kata ada call u,”
Y : “o0o0 kak X ke, aa’h ada.”
Puan Z: “U ada buat solution apa kat dia?”

Aku explain, Kak X call n ckp mcm ni mcm tu kat aku.
Puan Z: “apa solution U?”
Y: “ saya mintak dia direct ngan Puan sbb dia kata semua dia tak dapat buat, saya pun tak leh nak solve apa masalahnya”
Puan Z: “U tak ckp kena check Windows and IE ?”
Y: tak
Puan Z: “Lain kali u kena tanya dia guna Windows apa, dia guna windows 95 mmgla tak dapat”
Y : “OK”

Ye, tetiba aku jadi sedih. Sedih yg amat. Tak tau nape.
Tak leh nak tulis sbb tak reti nak tulis,
Tp yg aku sedihnya
Kak X bukan sekali ni je tepon aku, berkali kali , dan aku sangkakan mmg dia pengguna sistem aku yg dah lama kan. Jadi aku tak assume masalah yg dia hadapi hanyalah kerana system PC yg tak menepati system requirement.
Masalah spt guna WINDOWS 95 dan guna IE selain version 6.0 hanya dialami oleh user2 yg baru, bukan yg telah lama,.Oleh kerana selama ni aku selalu dea ngan Kak X, aku mmg assume bukan masalah ni yg dia hadapi. Tp bila Pn Z kata dia mempunyai masalah ni, ye aku tau apa persepsi Pn Z pd aku.
Kau paham apa yg aku rasa???
Aku pernah handle masalah yg lebih teruk dr ni, tp masalah sekecil ni menyebabkan aku down., kau mmg tak paham aku kalau kau bukan di tempat aku…

Aku sedih sbb kalau user telefon aku dlm keadaan marah2. . mungkin dia tensen, tp dia tak tahu ke kalau nak kira tensen, aku tensen lagik..Atau paling kurang , bukan dia sorang tensen hadapi user. Aku tahu sejak akhir2 ni, aku sudah tak friendly lagi dgn user. Mungkin sbb terlalu banyak kerja lain aku tertangguh hanya kerana melayan user2 yg berbagai ragam dan berbagai sifat. Tp aku cuba jugak buat yg terbaik .Dlm suara yg masih terkawal, aku try bersabar. Tp bila time aku sendiri tensen, lepas tu user dgn suara garang2 menyalahkan itu ini, ko tahu apa jadi “ tensen bertemu tensen” o0ohhh sbb tu tadik aku mintak dia direct dgn boss aku je..

Aku kena bersabar lagi. Tingkatkan kesabaran aku, Ya Allah. Kerja mmg memerlukan kesabaran. Biarlah yg lepas. Tp aku mmg tgh sedih gila ni. Sedih gila babas////

Hhohohohohohoohoh, tak pe la engkau wahai user2 aku yg aku sayang sgt2, teleponlah aku lagi spy leh dgr suara lemak manis merdu aku ni lagi. Jgn tepon org lain. Biar keja aku pun terbengkalai. Biar lah, Biarlah apa nak jadi ponnn.. J

Lain kali ingat ini
WINDOWS 98 above and no less than IE 6 !!!!!!!
posted by Mirip at 4:48 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home