Catatan Hidup Seorang Aku

Wednesday, January 18, 2006

Life Goes On

Banyak benda berlaku sejak 2 menjak ni.1st adik belakang rumah mak meninggal lemas.Arwah nak selamatkan org lain sbnrnya. sampai hari ni mayat still x jumpa. dah lebih 2 minggu. Ari tu ayah join solat ghaib. yg buat aku sedih skit sbb adik ni selalu dtg beli kat rumah aku,budak yg dia nak selamatkan tu pun bebudak kat perumahan aku tu la,, tahun 2004 hari tu, aayah dia yg meninggal, thn ni hari pertama bukak sekolah., dia plak yg meninggal,.masuk berita hari tu.Dugaan Allah bg utk menguji ketabahan kita.Tp yg pasti dah tentu Adik tu dah ke syurga, mati syahid.satu sbb meninggal umur masih kanak2,dua meninggalkan dunia ni sbb mati lemas, tiga meninggal kerana nak selamatkan org lain.Adik yg arwah nak selamatkan tu alhamdulillah umur panjang selamat sbb berjaya pegang kat buluh...

bila ingat macam ni, takut sgt sbb mati ni tak tau bila, mcm arwah sblm mati dia sempat mintak duit 10sen dr mak dia. mak dia plak mamai2 masa tu sbb tido..mak dia bg 2rm.lepas dia dah beli , dia pulangkan balik 1rm...aku walaupun tak cam dia yg mana satu sedih jugak sbb dia selalu main,dtg rumah mak..

apalagi ek.kerja bertambun.semalam dgr berita cikgu dpt kenaikan gaji dr G41 ke G44.kenaikan minima gaji 1000rm. woow...sekaligus naik 1000. gila betol.. rasa dan2 ni jugak nak jadi cikgu..kita nak dapatkan kenaikan dah le kena tungu setahun pastu naik 100++ je.. kalo nak pk ngan bebanan keja mmg tak padan lah. pastuh duduk plak kat bandar besar mcm ni. aku dah la tak berapa suka duduk KL ni. rasa nak balik tumpahkan bakti kat kampung halaman je,dekat skit ngn mak ayah,.. tp kalo aku ckp mcm ni org kata aku ni tak berdikari lah..nak berkepit lah..heheh bukan mcm tu tp rasanya kepuasan tu lebih best kalu kita tumpahkan bakti kita kat tempat kita membesar,.. mcm kawan sekelas aku tu. cita2 dia nak jadi dr,skrg dia dah pun jadi doktor kat hospital daerah aku.. nasib dia la..

tp tulah kita merancang tuhan menentukan. mungkin sbb aku disini , aku nampak org lain mcm senang je. begitu jugak dipihak org lain, may b diorang plak yg nampak best jadi mcm aku..apa2 pun benda ni takdir. takdir menentukan aku keja mcm ni.. walaupun sbnrnya kalu ikut jiwa aku, aku rasa aku tak sesueeii keja mcm ni.pandai plak ko ni merungut ye.. mujur le dapat keja. org lain ada tak dapat keja..

tp sampai skrg aku masih belum pasti lagi..tah le umur dah menjangkau macam ni pun msih belum pasti.apa nak jadilah ngn aku ni.. buat je lah ,.,teruskanlah hidup ..Ada org dia dapt kepuasan dr kerja yg dia buat, ada org kerja dia tu sbnrnya hobi dia..dia tak kisah dpt pulangan berapa pun..dia kerja sbb suka ngan keja tu dan nak isi masa lapang dia je.. aku? hahha aku kerja lah mcm nak pecah kepala pun, tp aku tak de kepuasan, aku kerja semata2 kerana aku perlu kerja dan ni dah tanggungjawab aku..woiit mak cik apa lah ko membebel ni..?^^&&??

banyak benda belum terjawab..
Life Goes On..
posted by Mirip at 4:18 PM

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home