Catatan Hidup Seorang Aku

Friday, March 03, 2006

i am happy today

if u are happy with your job
your life will become easier
else
your life will become mess

today-i am very-very busy, but yg kupeliknya i enjoy doing this task.directly communicate with user make me happy.feeling like i can do my best.because of i am compiling sort of customer survey kot..

development of my boy
ustaz dah nak merangkak...yess yess cepatlah besar anak umi.

tips for today- from ustazah zawiyah JAKIM
1.kena jaga hubungan dgn Allah dan Manusia
2.Doa -minta hanya pd Allah (pergantungan hanya pada Allah)
-payahnya nak ubah org, diri sendiri
-tp yg salah tetap salah walau siapapun orgnya
3.Yahudi & Nasrani tak akan redha dhn umat Islam (esp bab2 makanan)

get new info
- ubi kentang yg cantik2,gebu2 kat pasaran tu sbnrnya dicucuk dgn DNA katak (selamatkanlah kami)
- telur masin kat hotel -diperam tunggu jadi anak dulu ,lepas tu baru peram dlm tanah yg hitam tu ?? -yg ni tak clear ..tak nak makan telur masin dahh..

4. our responsibilities
latih adik2 & anak2 dlm bidang
A.Bioteknelogi
B.Doktor yg hafiz, engineer yg hafiz. Kalau tak hafiz, jadilah "jambatan runtuh","bangunan runtuh"
******
Part best post aku ni, deal ngan semua unit dlm organisasi ni,hahahah tadi baru dapat call.
Dialog kejap tadi..
H:Assalamualaikum Kak
A:Waalaikumussalam
H:Ingat lagi tak saya?
A:Siapa ni?
H:Hilmi.practical dulu kat semarak.
A:Aik siapa ek.. kalau practical student mesti saya kenal(ingatkan practical student unit aku dulu)
H:Ala dia bagi kad kawin kat kita ....
A:o0ooo yg tinggi2 tu,rambut kerinting.. (hahahhaha baru teringat adik ni)
H:Iyela
A:Jumpa kat McDonald tu?
H:IyeA:Ingat!! cuma tak ingat nama..dah kerja ngn xx
H:Iya sbb scholar..Apa khabar
A:Sihat
H:Anak?
A:Anak dah besar dah..
Bla bla blaaaa

Adik ni masih ingat aku..last jumpa masa thn 2001.skrg dah 2006.5 years lost contact. alih2 dia jadi salah seorang user aku lak.. sempit betul dunia ni...Tuhan maha kuasa kan.dunia ni hanya setitik dari ilmu Allah.
posted by Mirip at 3:30 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home