Catatan Hidup Seorang Aku

Monday, July 10, 2006

Infernal Affairs 2

Infernal Affairs 2.tv3.10.00 pm...last week Infernal Affairs (some pelakon yg sama)

HongKong gangster story.ada banyak adegan tembak.dan ada juga org yg tak bersalah mati..tp aku suka plak cerita nih.boleh plak aku melangut dpn tv.

Walaupun aku tak tahu kesudahan ending hero 1 tp dapat tangkap la jugak maksud dia,..sempena 1997- hong kong diambil alih oleh balik oleh England..disebaliknya yg tersirat..
moral of the story: kita tak boleh berpatah balik pada sesetengah benda..mcm sam, walaupun dia nak jadi baik, tp ramai org terkorban..dan kejahatan tu berterusan..

cerita ni jugak ada elemen persahabatan..tetiba aku jadik sedih bila tuan luk meninggal bila masuk kereta Hero 2.tertukar org rupanya...kalu aku jadik hero 2 pun, aku jadi nanar sekejap sbb kawan baik aku mati akibat tersilap org...banyak lagi aa babak sedih dalam ganas dalam cerita ni.. 2 in 1 org kata...

Part Mary meninggal kena langgar kereta..hero 3 sedih ..(ehh nape aku tak tau semua nama hero dlm citer nih????)..part kawan hero1( pun polis yg menyamar) mati kena tembak...

-tak perlu lah ko nak jadi pengulas filem plak(ditujukan utk diri aku)

Development my boy
-gigi ke5 ada macam nak tumbuh
-boleh jalan kalau pegang tangan
-dah panjang dan berat - aku tak berapa larat nak dukung...

To solved
-dapat tahu kisah dari X
-Kisah belah Y pun dah tahu
tapi kisah X dan Y tak sama..tiada titik persamaan..camana aku nak solvedkan ni?
-Z cepat2lah adil
posted by Mirip at 11:57 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home