Catatan Hidup Seorang Aku

Friday, April 13, 2007

Pelaburan saham melalui Internet haram – Majlis Fatwa

A: Saya kahwin dulu,suami saya guna duit ni lah, RM7000. Tak keluar duit sikit pun.
B:Tak apa masuk, bayar hutang tak apa

kata-kata di atas adalah ayat benar yang diucapkan oleh orang-orang Islam sendiri. Message ni disampaikan oleh adik aku. Adik nyaris nak masuk skim pelaburan ni memandangkan semua satu pejabatnya dan kawan-kawan sekelilingnya dah join. Pulangan lumayan. Bila dia call aku, aku kata hold dulu sbb macam tak percaya bagi sejumlah wang dapat pulangan lagi banyak... Hari khamis kami discuss, hari Ahad dalam Metro Ahad ada kupasan SAHAM NERAKA . Masih lagi mereka-mereka tidak percaya akan keratan dan kupasan Harian Metro yang disertai dengan hujjah ulama dan juga pegawai kewangan bertauliah.

C:Selagi majlis fatwa kebangsaan tak kata haram, aku nak terus join.

Semalam discuss lagi dengan kakak ofis, ada orang propose suami dia. Kami refer di sini. Kewangan Islam.Ada banyak info terkini ditulis oleh Saudara Zaharuddin.

Nah, hari ini.Ada fatwa. tengok, baca dan bukalah mata hati. Pelaburan saham melalui Internet haram – Majlis Fatwa

Semua orang nak kaya.Nak bebas dari kemiskinan yang membelenggu diri. Atau kalau dah kaya, nak kaya lagi.Tapi apakah sumbernya halal? Jangan kerana nikmat dunia yang hanya 60 tahun, tergadai kehidupan akhirat yang kekal abadi.
posted by Mirip at 8:30 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home