Catatan Hidup Seorang Aku

Tuesday, December 04, 2007

angin dah sampai kat kepala

Company aku beli software dari satu company A.
kalau nak deal ngan report-report, kebiasaannya orang akan deal ngan company ni la.

Bila ada masalah tadi aku call.

Aku:Saya ada beli satu produk ni tapi ada problem tak boleh register.
Dia:Kenapa tak boleh register?Tak tanya engineer tu ke?
Aku:Dia datang submit sahaja.Kita buat semua sendiri.
Dia:Call no ni..012-xxx xxxx
Aku:Pardon? (cakap laju macam tren, nak dgr camana?)
Dia:Mandy (or Trendy or something like that...)- xxx-xxx xxxx
Aku: Dalam hati(eh tahu ke dia dgn siapa aku deal sebelum ni,mesti dia main belasah bagi nombor je nih,tak tanya apa pun)

Dia cakap laju plus meninggikan suara
Aku berdesing telinga
Bila telinga aku dah berdesing,mulut aku jadi laser

Aku:Eh, i am your client OK. yang awak nak marah2 ni kenapa?
Dia:You yang tak dengar I cakap.
Aku:Nak dengar apa nye,cakap laju. Nak marah-marah orang plak.Saya ni CUSTOMER tau.xxx-xxx xxxx?
Dia:Yup

Terus letak telefon.
Rasa nak aje sambung tadi,
Kalau nak kerja, buat cara nak kerja.
kalau dah kerja awak tu support customer, support ajelah, tak yah lah nak angin manjang.... Tension betullah deal ngan minah angin cenggitu. Dah lah sah2 nama yang dia bagi tu bukan orang yang aku deal dulu..
Aku tekankan yang aku ni customer dia supaya dia sedar, tanpa aku,tanpa company aku, tak de nya dia dapat gaji tiap-tiap bulan tuh...

p/s: Tulisan campur aduk, BMR.
posted by Mirip at 11:04 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home