Catatan Hidup Seorang Aku

Friday, November 14, 2008

Aku terasing1

TRIO SYAHID InsyaAllah

Petikan tulisan Imam Samudera.
"Kerana menyebut-nyebut kebaikan sendiri dihadapan manusia hanya akan membatalkan pahala. Memang, segala amal itu bergantung kepada niat. Tetapi sungguh, menjaga niat itu bukanlah perkara mudah.Kemasyhuran adalah suatu perkara yang yang wajib dicurigai. Betapa naifnya seorang Muslim yang dikurniai Allah kemampuan beramal jihad, sementara pada akhir kehidupannya terdapat pernik-pernik sum’ah (popularitas) dalam hatinya. Ia mati dengan membawa syirik kecil. Inilah yang aku maksudkan biografi ‘setengah hati’, biografi yang yang tak utuh, yang diiringi oleh kekhawatiran akan hari pertanggungjawaban kelak.
"


p/s:Kalau orang lain berbangga-bangga dengan kebaikan, ...

"Kepada mereka yang sempat bertemu denganku dan mengetahui aibku dan dosa-dosaku, kukatakan , “ sesungguhnya mereka hanya mengetahui setitik aib dan secuil lautan dosa-dosa yang telah kuperbuat. Dan hanya aku dan Allah yang tahu. Semoga Allah Yang Maha Pengampun, menghapuskan segala dosa-dosaku yang disengaja atau tidak, yang nampak dan tidak. Amin."

pps: ... doesn't have any other words to say..:(

Aku akan berusaha mendapatkan Biografi Setengah Hati ini. Kerana ia sangat istimewa, ditulis oleh insan terpilih.

Media yang memutar belitkan fakta dan kenyataan , rasakan nanti. Hidupmu tak akan tenang.Dibayangi ketakutan kerana memfitnah. Ingat ya, fitnah itu dosanya lebih besar dari membunuh!

Aku suka dengan makna kata-kata arwah IS- " Apalagi setelah aku mengerti arti sebuah perjuangan menegakkan kalimah Allah yang menuntut betapa pentingnya menjaga sebuah rahsia. Maka biografi adalah satu perkara yang sangat aku hindari. Jika kini aku menulis biografi, itu kerana Drakula bin Monster Amerika dan sekutunya terlanjur mengetahui nama kecil dan sebahagian masa laluku. Meski demikian ,dalam penulisan biografi setengah hati ini, akan tetap ku hindari hal-hal yang kukhawatirkan akan membatalkan pahala disisi Allah kelak. Na’uzubillah min zalik."
posted by Mirip at 12:48 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home