Catatan Hidup Seorang Aku

Sunday, November 16, 2008

wajah-wajah yang tersenyum



FROM

Tidak puas melihat wajah-wajah mereka yang tersenyum.
Terima kasih kepada keluarga assyahid(insyaAllah) ketiga-tiga pejuang kerana memberi peluang insan lain yang bukan ahli keluarga melihat gambar terakhir jenazah.
Teringat kata-kata keluarga mereka lebih kurang berbunyi "kami izinkan gambar mereka disebarkan supaya memberi hak kepada muslim di luar sana melihat. Kami bangga dengan mereka." Ayatnya lebih kurang begitu. Tapi maafkan aku kalau aku tersilap. Tidak sempat untuk memetik kata-kata sebenar. Hanya kutuliskan maksud kata-kata itu sahaja.

Pagi-pagi lagi, 7 pagi hari ini aku sampai ke tempat kerja. Perkara pertama kubuat ialah beli sarapan siap-siap, buka laptop, baca email dan buka website Arrahmah. Tapi masih tidak ada khabar terbaru lagi. Menatap wajah-wajah mereka, rasa sayu pula hati aku. Seolah-olah mereka itu dekat sekali denganku padahal mereka tidak langsung mengenaliku.Agaknya angin emosionalku datang lagi. Semalaman aku melihat video klip kisah atau gambar mereka. Menambahkan kesedihan yang bersarang. Aku memang tak patut bersedih, tapi aku sendiri tidak tahu kenapa aku jadi penyedih apabila melihat dan mendengar nama mereka. Mungkin kerana aku mengikuti kisah mereka sejak dulu.
Waaluallam. Kuharap, sahabatku di sana akan dapat mencarikan aku buku karangan Imam Samudera itu. Huhuhu..
posted by Mirip at 10:02 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home