Catatan Hidup Seorang Aku

Wednesday, April 28, 2004

Batuk

Aku batuk. Tapi aku tetap minum milo ais kejap tadi. Sebab apa aku minum juga padahal aku batuk dan tak ada suara. Sbbnya adalah, sbb aku degil.sbb aku dah kata dalam hati aku nak minum milo. Jadi aku minum milo ais ari ni dengan senang hati walaupun aku tahu lepas ni mungkin aku jadi bertambah batuk.

Aku tahu aku ni degil orangnya, kalau hati aku kata A, A lah perbuatan aku. aku tak hirau apa org nak kata dah.Macam juga aku keluar dari company pertama aku dulu setelah diberi option, stay dgn kenaikan gaji atau keluar. Aku tetap pilih keluar walau aku tahu apa risikonya ke, gaji aku tak bertambah ke. Kalaupun ramai orang terima, aku hanya segelintir yang keluar, aku tak kisah sbb aku mmg dah buat keputusan. Begitu juga kalau ditakdirkan hanya aku segelintir yang stay manakala org lain keluar. Aku tetap dengan keputusan aku. Sbb sekali aku dah buat keputusan, aku tak akan berganjak. sbb aku degil..hahahhaha..Tetapi aku akan bengang sekali kalau ada manusia2 yang mahu menghalang aku dari melakukan apa yang telah kata hati aku putuskan. Sbb aku tak pernah nak menyekat org lain dan org lain jangan nak sekat-sekat hidup aku.

Orang tua kata orang yang degil ada 2 jalan. Satu, dia akan berjaya kerana kedegilan dia atau dia akan gagal,juga kerana kedegilan dia.Aku harap aku adalah salah seorang yang berjaya kerana kedegilan aku.?...:)) InsyaAllah dengan izinNya.

Tengahari ni gi melawat opis mate aku kat hospital sebelah tmpt kerja aku.Bila melawat orang sakit, kita rasa syukur sbb masih sihat. Sbb tu nabi pun suruh kita melawat orang sakit dan ziarah orang mati. Supaya hati yang keras jadi lembut.Pergi sana naik Honda City kepunyaan opis mate. First time naik. Memanglah selesa tapi kalau aku, masih macam first impression aku dulu. Tetap tak menarik bagi aku macam masa memula iklan dia keluar kat tv dulu. Walaupun mungkin bagi orang lain Honda City cantik, tapi bagi aku, tak ada pula perasaan nak pakai kereta tu.. hhihihi...Kancil juga yang menjadi pujaan hatiku..Tapi aku tak ada la pula nak memaksa sesiapa supaya jangan beli Honda City kalau mereka hendak. Itukan hak masing2. Inikan hanya opinion peribadi aku sahaja.
posted by Mirip at 2:24 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home