Catatan Hidup Seorang Aku

Wednesday, April 28, 2004

Politik

Pada pendapat aku makin tinggi jawatan seseorang, makin terdedah dia kepada gejala rasuah. kalaupun dia tak hendak, orang akan bagi jugak. Apatah lagi kalau dia hendak. dalam keadaan-keadaan begini, hanya keimanan yang dapat membezakan. Tetapi dengan keimanan yang ibarat senipis kulit bawang itu, adakah mampu untuk menepis dugaan-dugaan sebegini. Aku tak berniat untuk mengatakan ini kepada sesiapa. Harap tiada sesiapa yang terasa.Tetapi apabila banyak benda berlaku didepan mata. Aku rasa aku dapat conclusion seperti di atas.

-Kekadang kita sayangkan sesuatu, tetapi sebenarnya benda tu tak elok untuk kita
kekadang juga kita bencikan sesuatu tetapi itulah yang terbaik utk kita -
posted by Mirip at 3:55 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home