Catatan Hidup Seorang Aku

Friday, April 30, 2004

Jadi padi jgn jadi lalang

Dia ingat dia tua, dia ingat dia boleh buat apa saje. Tak tahu sbb apa 1st time aku jumpa dia, aku dah dapat rasa yang mak cik ni kerek skit, tak macam akak2 yang dah berumur kat division ni.Tapi yelah kita ni junior, treat dia sbg org tua.Kita respect dia.Aku namakan dia Kak H.
Tapi ada satu insiden yang menyebabkan aku jadi meluat kat dia. Kau tahu aku nak jumpa seorang lagi staff. Makcik ni (aku namakan Kak N)tempat dia sebelah Kak H ni. Bila barang yang aku cari tu tak jumpa, Kak H ni tolong carikan barang tu.(masa tu kak n tak ada kat tempat dia). Tapi dengan gaya-gaya yang (iskk macamana aku nak tulis ni yer). Dengan kata lain dengan gaya berlagak lah. Dengan tutup hidung, dengan gaya jari2 yang geli sbb kena dtg dekat dengan meja Kak N. Isk aku yang tgk ni pon rasa semacam je. Apasal plak mak cik ni.
Sekali dia kata kat aku " Tempat dia ni busuk skit..bla bla blaa.....". Ada ke patut? Maksud aku, kalau ye pun tempat Kak N ni busuk, dia sebagai kawan Kak N(aku assume kawan la sbb tmpt pun sebelah2), dia tak boleh nak menjatuhkan maruah dan aib org lain pd aku. At least kalau ye pon tempat kawan dia tu busuk, tak perlulah sampai nak tutup hidung(sedangkana ku tak bau apapun), buat gaya2 tangan yg kotor, cakap mcm tu kat aku. Simpan je lah dlm hati tu...Apalah ..kat situ dah nampak dah kan kereknya Kak H ni.

Lepas tu dari pemerhatian aku, dia ni jenis pilih bulu skit, Kalau orang tu beli barang jualan dia, ramah lah dia kalau dengan orang yang tak beli barang jualan dia..tak delah nak ramah-ramah macam tu.

Pagi tadi, aku lalu depan dia, sebagai menghormai orang yang lebih tua, aku lemparkan senyuman aku yang paling manis aku kat dia...akkakakak...tp dia buat derk jek..masam lak tuh.. aku lagi lah menyampah..dan aku memang tak akan senyum dah kat dia lain kali unless dia yang mulakan dulu. Jangan harap le. Masa balik ,aku lalu lagi depan dia. Kali ni tak de nya aku nak berpaling dan lemparkan senyuman aku pada dia..hahahhaha...Aku pun tak kisah dia nak kata apa..Kiranya tahap kemeluatan aku ni kat dia dah banyak kali terkumpul la . Sbb dia macam berlagak gila.Aku cukup pantang kalau org berlagak ngan aku. Sbb aku tak suka orang yg perasan bagus, orang yang perasan segala-galanya. Yang penting orang yang mcm dia. Macam la dia tu wangi sangat. Buat kat orang mcm tu. Biasa orang macam ni, dia selalu pandang rendah pada orang lain. Lantak lah diakan.. aku pun lepas ni tak de nya nak hiraukan kat dia lagi. Closed book. hehhehe

Saje luah kat sini.

Aku lambat lagi ari ni kat opis sbb tertinggal tren pagi tadi.Tren pulak aku rasakan amatlah perlahannya,aku na kmarah jugak. tapi aku nak marah kat sape? Nak marah kat tren , dah mmemang dia macam tuh. nak marah kat rumah aku sbb rumaha kujauh? aku tak de choice..nak tak nak aku kena banyakkan bersabar.

Aku kena sabar banyak2.
Quoted dari fwd emel dari seorang rakan.
-Sabar perlu dilakukan sejak mula-mula menghadapi bala kesusahan kerana seseorang
yang menghadapi kesusahan dengan penuh kesabaran akan dihapuskan dosanya dan
dimasukkan ke dalam syurga -

Aku kena sabar banyak-banyak-banyak------
posted by Mirip at 10:00 AM

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home