Catatan Hidup Seorang Aku

Monday, March 13, 2006

ingatan untuk aku

Tanda2 akhir zaman

1.tidak akan berlaku hari kiamat sebelum berlakunya gempa bumi disana sini

2.Kekayaan yg tak disangka2-bangunan tinggi mampu dibina oleh orang yg semalamnya tidak mampu. (makna lebih kurang tp ayat penuhnya lupa..)

1.Gempa bumi sekarang ni dah banyak sangat. selalulah mendengar berita.

2.Yang ni cth depan mata.cth ketara.Mawi.Siapa tak kenal Mawi sekarang?Zaman ini zaman Mawi..aku bukan nak cerita pasal Mawi, tp aku nak jotted down something yg aku rasa penting...dlm tempoh 6 bulan ,paper melaporkan pendapatan dia RM1juta.Mula2 aku tak perasan, tp satu hari bila aku baca dlm paper Mawi nak bina rumah mak dia kat tapak asalnya..aku tetiba teringat dua tanda ni yg aku baca dlm buku Merah tu..betullah..dari tiada apa2, membina rumah besar dlm sekelip mata, kekayaan sekelip mata..aku jadi teringat pada buku tu makin kuat..siapa sangka ?tiada siapa menyangka.. dunia hari ni mmg dunia tanpa sangkaan...

satu lagi. yg ni Ustaz ada cakap.Dunia akhir zaman ramai orang miskin tinggal tempat tinggi..(Zaman sekarang-siapa yang tinggal di flat?kalaupun bukan miskin,kurang mampu sedikit..)

**Untuk ingatan aku sendiri, yg kadang2 banyak sgt lupa ..
posted by Mirip at 8:46 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home