Catatan Hidup Seorang Aku

Friday, April 07, 2006

flashback memory

Hari ini tetiba aku rasa happy plus terharu plak.Adalah sebabnya.Tak sangka sebenarnya.

**Flashback 9 year ago.For anyone who didn't know me well,surely they will say that i am a serious person.Yes.I admit that.Not very-very serious actually, but other people perception sometimes say like that.heheh.Aku tau la sbb aku dapat tau kemudiannya orang kata aku ni muka tak de perasaan,muka toya?ehh betul ke sampai tahap tu..aku rasa sbb aku ni jenis selamba orangnya.Dan aku tak suka sangat terlalu ambil tahu pasal orang-orang yang aku tak kenal..tapi kalau orang yang aku kenal.for sure la aku behave cam biasa.cam orang lain jugak..Bila dipikir-pikir balik aku pun tak tau..dalam pada some people assume aku ni serius orangnya, tah camana dlm masa yang sama aku jadi macam tempat luahan perasaan orang plak.Yang sampai sekarang bila aku ingat balik , alhamdulillah, dua-dua orang kawan aku tu tak terus terjerumus pada perkara-perkara negatif.Dalam pada some guys said i am serious, tak layan depa, sombong, boleh plak 2 kawan aku ni ceritakan segala mala masalah dia..Sorang still berhubung jarang-jarang sekali.Sorang tu dah terus lost contact.Tapi tak pe sbb at least, aku rasa happy sangat sbb dioarang tak terus terusan jatuh..Malahan sorang tu dah jadi engineer dah..Syukur.

**Sebenarnya yang orang tak tahu ialah aku ni orang pantai timur.aku dibesarkan dalam suasana tak terlalu terdedah kepada persekitaran yang terlalu bercampur perempuan dan lelaki.Memang aku bersekolah bukan dari sekolah perempuan je,tapi aku dah biasa dengan tak terlalu rapat dengan kawan-kawan lelaki kalau bukan disebabkan hal pelajaran,hal-hal aktiviti ke.Aku tak suka sangat sembang-sembang kosong.Lagipun aku rasa macam kat tempat aku belajar tu aku sedikit terasing.Terasing sbb aku rasa macam aku tak macam diorang.Aku ada tanggungjawab besar kat situ.Background aku tak sama dengan background budak-budak situ.Mungkin aku je yang rasa macam tu.Orang kata self esteem aku lemah.Lagipun aku ni dulu memang lemah la english ni.Belajar plak dalam bahasa enggeris.Full English Medium. . Mahunya aku tak rasa rendah diri sangat..Aku rasa akulah orang paling tak pandai.

Kerana itu, sesuatu terjadi.Tapi aku percaya tentu ada hikmah disebalik semua yang berlaku.
untuk dia aku sempat titipkan'Don't judge a book by its cover'.Sebenarnya bukan salah siapa-siapa.Mungkin silap faham.Cuma aku nak ucapkan terima Kasih banyak-banyak atas keprihatinan dia,sebenarnya dia cukup prihatin,tapi aku yang tak perasan.

**9 tahun.Tahun depan cukup 10 tahun.Sudah 9 tahun tapi aku rasa macam sekelip mata je.
posted by Mirip at 2:00 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home