Catatan Hidup Seorang Aku

Wednesday, April 25, 2007

pelik yang tiada jawapan

Aku masih tak fahamlah
Aku tak tahu
Macamana orang boleh terlalu laser mulut dia
Seolah-olah orang lain tak ada perasaan
Seringkali pula berlaku
Aku tidak tahu apakah itu gurauan
Tapi tidakkah itu gurauan yang keterlaluan?
Mungkinkah aku ini seorang yang terlalu sensitif?
Aku rasa aku tidak sensitif
Sebab selalunya aku tidak menangis pada perkara-perkara remeh atau kecil
Sebab aku juga tidak marah-marah pada sesuatu yang kadang-kadang orang lain bengang
Tapi yang peliknya tu
Aku jadi sensitif pada perkara yang orang lain tak anggap benda tu sensitif pun

eh aku pun dah jadi konfius
apakah aku yang pelik
atau orang lain yang pelik menafsirkan sesuatu?

Orang menganggap aku ni weird... tapi aku pula menganggap orang itu pelik...

Arggh dunia ini memang pelik
posted by Mirip at 5:26 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home