Catatan Hidup Seorang Aku

Friday, September 21, 2007

Alfatihah to Nurin



AlFatihah to her.

Catatan ini ditulis dengan perasaan yang sedih amat.I have kids. my youngest sis, also 8 years old.

sakit hati-geram-sedih-

Bayangkan penyeksaan yang diterima sehinggakan gigi pun jadi renggang(pakar perubatan inform kalau dalam keadaan yang teramat sakit, akan ada perubahan gigi, rahang-Buletin utama TV3). yup aku percaya sbb penderitaan yang dialami arwah tak dapat dibayangkan.Hanya Allah sahaja yang tahu.

Dari wajah yang cantik mulus, berubah paras. Mungkin rambut yang asalnya panjang pun boleh bertukar jadi kerinting, kerana terlalu sakit, tekanan, hinggakan rambut pun jadi bergelung-gelung. Wallahulam.

Aku doakan penjenayah itu cepat-cepat diberkas.Apapun. itulah sebab adanya akhirat.Kalaupun dalam dunia ni penjenayah kejam tu terlepas, kat akhirat pasti.Tak de nya nak lari-lari lagi.

Kalau diikutkan hati ni, rasanya nak aje sebelum hukum,ikat kat pokok,letak kerengga, kerat tangan penjenayah berhati binatang tu dengan kapak dulu.Tangan tu yang buat benda-benda jahat tu.biar dia meraung.lepas tangan kanan, tangan kiri, lepas tu telinga kanan sebab pekak tak kesian pada raungan budak, lepas tu telinga kiri.lepas tu kaki kiri, sebab sepak terajang arwah ke, lepas tu kaki kanan pulak sebab culik. Dah jadi orang timun, pancung kepala....biar padan muka... biar dia pula jadi orang timun sebab dia zalim guna timun.

Tapi jauh disudut hati, aku masih mengharapkan keputusan DNA tu ada kesilapan.Tersilap di mana-mana.Dengan harapan Nurin masih selamat di luar sana.Mungkin inilah sebenarnya perasaan ibu dan bapa Nurin.

Walau siapapun mayat kanak-kanak itu (kalaulah bukan Nurin),marilah sama-sama kita berdoa agar penjenayah itu cepat diberkas.Makin lama, takut ada lagi mangsa lain.Berkat bulan Ramadhan ini, moga-moga doa kita dimakbulkan Allah.

ini catatan emosional seorang ibu.

Blog Nurin

posted by Mirip at 10:35 AM

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home