Catatan Hidup Seorang Aku

Thursday, October 30, 2008

5iii(Part 1)

Sebut sahaja perkataan H.I.L.A.N.G, semua orang akan berasa ketakutan. Ada banyak kategori hilang.Hilang harta, orang akan masih bersedih walaupun harta boleh dicari ganti, walau mungkin sudah tidak sama.

Tapi dalam banyak-banyak kehilangan, hilang orang tersayang adalah satu keperitan. Atau sebenarnya padamnya api hidup. Berapa ramai orang yang terkandas di tengah jalan kerana kehilangan orang tersayang pada awal usianya. Terlalu ramai. Dan Mak Jah itu salah seorang darinya, dan suaminya Sen juga begitu.

Yang bezanya kalau Mak Jah kehilangan seorang ibu, Pak Sen pula kehilangan seorang ayah. Rasanya nasib mereka ada persamaan, walaupun dalam banyak perkara, Mak Jah itu terlalulah berbeza sifatnya dengan Pak Sen. Berbeza dari segi kelakuan dan mungkin juga pendapat juga kadangkala tidak sealiran pada waktu-waktu tertentu. Tapi dari segi kehilangan, mereka sama. Oh ya mereka sekufu dari segi itu. Mungkin juga kerana itu mereka serasi sekali hidup walau angka sudah menjejak 30 tahun lebih.

Satu lagi bentuk kehilangan,Hilang akal. Pun satu jenis kehilangan juga. Walaupun tidak ramai yang menyedari mereka sudah hilang akal dalam membuat satu-satu pertimbangan.
posted by Mirip at 11:24 AM

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home