Catatan Hidup Seorang Aku

Monday, March 23, 2009

Tak apa. Biasalah tu.

Walaupun ayatnya pedih, tidak mengapalah.
Kerana aku tahu siapa yang lebih.

Aku pun tahu bukit yang tinggi itu, pendakiannya susah. Tapi aku mahu daki juga, jadi aku harus lalui kerikil-kerikil tajam itu.

Kalau mahu dibandingkan,ada beza juga aku dan dia.
Nak kata gaji, gaji aku lebih banyak dari dia, campur komisen aku lagi.
Dia ada sebiji kereta Jepun, aku ada dua biji kereta walaupun dua-dua nasional.
Dia ada sebiji rumah standard orang KL, aku ada dua biji rumah teres kat KL, satu medium satu low cost.
Nilai keseluruhan saving dia aku tahu.

Jadi tidak mengapa kalau ayatnya seperti itu, kerana aku tahu lebih lagi.
Jadi tidak mengapa kalau dia memandang aku pun sebelah mata kerana aku lebih tahu lagi.
Dan kalaupun dia seorang yang tidak mahu, ramai lagi di luar sana yang mahukan ini.

Jadi, tidak mengapa semua ini.
Aku akan tetap juga lakukan.
Kerana aku suka lakukan.
Dan aku pun tahu
Tiada gunanya memakai kereta besar, rumah besar, pakaian segak,cantik , jawatan macam best kalau sebenarnya fulusnya kureng.
Dan lebih dari itu, melakukan semua ini, aku banyak belajar perihal manusia. Perlakuan manusia.

Aku akan sambung pengajian aku lebih tinggi lagi dalam ilmu mengenal manusia. Surat dah sampai, tinggal aku isi borang dan submit.
posted by Mirip at 9:02 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home