Catatan Hidup Seorang Aku

Tuesday, February 03, 2009

dari hitam kelam pada mimpi aneh.

Semalam aku bermimpi sesuatu yang pelik. Mula-mula dalam kumpulan yang ramai kemudian aku jadi memasuki dunia lain. Aku nampak orang-orang di luar, memanggil-manggil mereka, tapi mereka tak nampak aku. Macam kisah dalam hutan, tersesat tanpa dapat melihat pandangan sekeliling. Bila aku tahu orang memang sah dah tak nampak aku, aku dah tak memanggil lagi.

Kemudian ada beberapa facilitator mengarah aku berbuat sesuatu. Mak Cik tua dalam lingkungan 40-an berpakaian profesional sut pejabat. Kemudian ada orang lain masuk pula dalam bilik itu. Yang masuk itu pula sama macam aku, mereka tak dapat panggil orang di luar, tetapi mereka tahu orang di luar juga mencari mereka.

Seorang demi seorang masuk, aku nampak muka sorang client aku yang sekarang. Banyak masa aku habis dengannya sahaja.

Kemudian, mimpi jadi makin pelik. Ada banyak bilik. Apakah maksudnya ini?

Cerita misteri nusantara apakah mimpiku malam tadi?
posted by Mirip at 11:35 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home