Catatan Hidup Seorang Aku

Wednesday, March 22, 2006

Sumayyah

kau diri selembut sutera
kau miliki iman yg teguh
kau nyalakan obor agama dilimpah lantera

dibelenggu jahiliah,kau tempuh dgn berani
walaupun jasadmu milik tuan,
tetapi hatimu milik Tuhan
padang pasir menjadi saksi betapa keluarga itu
tika suami dan anak dibaring mengadap mentari
disuruh memilih iman @ kekufuran
???? jahiliah atau sinar akidah

keluarga yasir bagimu syurga disana
dan kaupun tega memilih syurga
walaupun terpaksa berkorban nyawa
lalu tombak tajam menikam
jasadmu yg tiada bermaya
namun iman didadamu sedikitpun tidak berubah

karammu menjadi sumbu pelita iman
summayah kaulah lambang wanita solehah
tangan yg disangka lembut menghayun buaian
menggoncang dunia mencipta sejarah
sumayyah
kau dibunuh didunia sementara
utk hidup disyurga selama-lamanya
kaulah wanita terbaik sebaik manusia
namamu tetap menjadi sejarah

_Summayyah- Hijjaz

x:nanti anak k.j nanti nak letak nama summayyah lah plak
y:ha, sumayyah, mayyah nati org panggil mayyah mayyah
x:tak pelah tahu dok sapo sumayyah tu?
y:jange lah..tok comel.jangelah ehh..
x:dlm hati(sbb nama tak moden ek?)

x-27 thn
y-7 thn

adik aku.apalah yg dia tahu disebalik nama Sumayyah,yg dia tahu dia nak nama anak menakan dia nama glamer, tah le aku pun nak tergelak dgr nama diorang suggest..panjang plak tuh..heheh tp sbb kakak dia ni dah memang nak letak nama Hudzayfah jugak,sebagai adik-adik yang taat, terpaksalah mereka terima ye :)...hhehehe.Dan bila aku sebut nama Sumayyah,khalid ke? semua tak nak..emm cepatlah besar ye,tak sabar nak tgk korang besar dan kerja plak...
posted by Mirip at 3:50 PM

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home