Catatan Hidup Seorang Aku

Tuesday, March 27, 2007

geram aku geram

Dalam dunia pekerjaan ni, kekadang ada rasa tak puas hati, kecil hati, rasa dianaktirikan, rasa tidak dihargai, rasa dipergunakan, macam- macam rasa.
Samada aku seorang yang rasa macam ini atau semua orang rasa apa yang aku rasa, aku pun tak tahu dan aku pun tak mahu ambil peduli.
Agaknya nasib orang yang makan gaji memang macam ni. kerja for survival, apa yang masam, kelat terima sahajalah, yang manis tu simpan untuk kenangan.Simpan elok-elok untuk diceritakan kembali pada anak cucu. Tabahkan hati, benda kecil-kecil jangan terlalu diambil hati, buatlah macam biasa, tingkatkan kemahiran dan pengetahuan, ini gaya pujuk diri sendiri. Iyelah kalau tak kita sendiri yang pujuk, siapa lagi? takkan nak laung satu bangunan?

Sifat peribadi juga sebenarnya memainkan peranan penting dalam dunia pekerjaan. Ada orang yang mulutnya bising, ada orang yang tiada mulut, tak kisah lah mana satu tapi yang pentingnya kerja beres. OK. tapi ada orang tak macam tu.. nakkan semua orang jadi bising ke? habis tu kalau semua bising , siapa yang akan jadi pendengar? pelik bin ajaib, ada macam- macam dalam dunia.

Tak sabar rasanya... tunggu lagi 59 hari.
posted by Mirip at 10:10 AM

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home