Catatan Hidup Seorang Aku

Monday, July 21, 2008

What do you want?

Aku sekarang dalam fasa ketagihan. Ketagih membeli apa yang aku suka beli selama ini. Bulan ini paling banyak aku beli secara online. Aku dah banyak membeli online kerana aku sudah tidak ada masa survey-survey dan cari-cari di kedai sebenar. Masa aku makin suntuk, tapi banyak yang aku tak tahu lagi dalam dunia ni.

Aku ketagihan. Macam ni la agaknya orang yang ketagih dadah tu agaknya. Dia tak boleh hidup kalau tak pekena benda tu. Ketagih ni rupanya tabiat kita sendiri. Pada apa-apa pun.

Walaupun ketagihan aku ini menyebabkan duit aku melayang-layang macam tu aje, tapi aku rasa apa yang aku dapat lebih lagi dari nilai duit yang terbang tu. Dan aku juga ketagih pada satu lagi benda. Aku ketagih kerja. Hahahahha... Agaknya kalau dunia ni ada 30 jam, agaknya 30 jam jugaklah aku ni bekerja. Aku rasa aku ni dah tahap tak ada kerja cari kerja. Tak ada penyakit cari penyakit. Tak ada beban cari beban. Tapi masalahnya bila aku dah makin ketagih dengan kerja aku, aku makin nampak yang aku tak suka dengan rutin harian aku.

Apa nak jadi dengan aku sekarang ni? InsyaAllah , doa dan tawakkal.
posted by Mirip at 11:34 AM

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home