Catatan Hidup Seorang Aku

Tuesday, October 21, 2008

Titipan untuk mereka (bertiga)

Ya Allah, Ya Tuhanku,
Engkau berikan mereka kekuatan
Walaupun aku tahu mereka sudah ada kekuatan itu.

Ya Allah Ya Tuhanku
Walaupun sejuta orang mengatakan mereka bersalah
Tapi aku tetap mengatakan mereka di pihak yang benar

Ya Allah Ya Tuhanku
Walaupun pada mata dunia, orang melihat mereka sang petualang
Tapi aku tetap melihat mereka sang pejuang

Ya Allah Ya Tuhanku
Memang hukuman tembak itu satu kezaliman
Apakah salahnya kalau mereka dihukum pancung
Seperti yang mereka minta
Agar mereka tidak sempat merasa kesakitan yang berbisa
Dalam tempoh yang lama
Tapi kalau dunia ini memang seperti ini
Kalau dunia memang sudah merangkak terlalu tua
Kalau dunia memang diperintah oleh manusia-manusia yang sudah terbalik
Aku tidak berdaya

Hanya ini titipan terakhirku
Buat membuang rasa gelisahku
Dan rasa simpatiku yang membuak
Tidak tertahan menanggung rasa batinku
Walaupun aku tahu bukan simpati dunia yang mereka minta

Ya Allah Ya Tuhanku
Mudah-mudahan syahid yang mereka dapatkan
Hanya itu balasan yang harus mereka dapatkan

Ya Allah Ya Tuhanku
Engkau tunjukkan kami kebenaran
Dan Engkau tunjukkan mereka kesahihan

Ya Allah Ya Tuhanku
Aku ini semut
dan aku tidak mampu melawan raksaksa
Aku ingin sekali menggigit raksaksa
Tapi aku tidak berdaya kalau hanya aku seorang
Seekor semut tidak akan mampu menghumbankan seekor raksaksa
Tapi kalau jutaan semut yang menggigit
Aku pasti lambat laun raksaksa itu akan jatuh juga.

Ya Allah Ya Tuhanku
Biarkan nama mereka bertiga kekal bersemadi menjadi sejarah.
posted by Mirip at 8:27 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home