Catatan Hidup Seorang Aku

Thursday, January 01, 2009

1979-2009

Ini catatan pertama di tahun baru.
Selama bertahun berada di kota raya, dan tidak pernah ada perasaan untuk melihat warna warni bunga api, di tahun ini, aku melihatnya.

Itupun kerana cepat-cepat berlari dan keluar dari halaman rumahku membawa putera melihat pancaran bunga api. Memang dari perumahan aku ini panorama bangunan mercu tanda Kuala Lumpur berlumba lumba menunjukkan diri. Dan terpancarlah warna-warni bunga api yang harganya mungkin saja mencecah ratusan atau mungkin ribuan atau jutaan? Waalahuallam. aku tidak tahu kerana aku tidak pernah bermain mercun. Bunga api 10sen sebatang memang pernah dan hanya itulah pun yang dibenarkan.

Melihat bunga api, mengingatkan aku sudah di tahun baru rupanya aku ini dipinjamkan seketika. Menginjak ke fasa lain kehidupan, 10 tahun zaman muda telah aku tinggalkan. Barulah aku perasan rupanya aku tidak sempat...

Angka baru dalam umur, (walaupun lambat lagi angka sebenar), mudah-mudahan azam aku tahun ini tercapai.
posted by Mirip at 12:13 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home