Catatan Hidup Seorang Aku

Thursday, June 26, 2008

Editorial Team, please....

Tidak adakah sesiapa yang ingin mengambil aku sebagai salah seorang pekerjanya?
Kalau tidak diberi gaji sekalipun aku sanggup melakukannya. Pekerja paling dedikasi. Menyerahkan segala ruang lingkup kehidupannya membaca apa sahaja, lalu mengedit, memperbetulkan kesalahan ejaan di sana sini. Tidak adakah?
Kerana sekarang ini pun aku ini bagai editor tanpa gaji.
Kebelakangan ini aku melihat terlalu banyak kesalahan ejaan dalam mana-mana buku terbitan.Aku tidak faham mengapa perkara ini yang seharusnya terjadi dalam mana-mana cetakan pun. Mungkin kerana mataku walaupun rabun kalau tidak berkaca mata,tapi dalam hal-hal seperti itu, aku mudah mengesannya.

Benar seperti apa analisis diriku. INSPECTOR.

Aku sejujurnya harus menjadi seorang editor.Banyak kesalahan ejaan yang aku temui itu bukan kerana aku mencari-cari kesalahan dalam mana-mana terbitan. Tapi mataku ini terlalu cepat menangkap kesalahan itu.
Alangkah indahnya hidupku kalau aku dapat menjadi seperti apa yang aku harapkan.

Tapi hidup tidak selalunya indah!
posted by Mirip at 3:51 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home