Catatan Hidup Seorang Aku

Thursday, July 16, 2009

Sessi luahan sakit jiwa

aku tak pernah sangka yang hidup aku akan jadi sekompleks ini. Aku hanya inginkan hidup yang simple tapi kurasakan working as system analyst sangat-sangat tidak sesuai dengan jiwaku.

Sejak sekolah, aku tak inginkan pun hidup yang susah-susah dan pelik. Hidupku sejak zaman anak-anak terlalu simple. AKu tidak rasa untuk bersosial sangat dengan kawan-kawan. Aku pun tidak pulun belajar sangat. Aku cuma belajar dalam kelas. Tapi aku rasa belajar subjek apa pun senang. Sebab hobi aku yang suka membaca. JAdi aku sudah baca langkau bab, bila cikgu ajar, aku dah faham. AKu tak ada tuisyen semua subjek. Ayah hantar aku belajar dengan Cikgu Shukri, sbb dia terkenal dengan method maths yang lain. Belajar dengan Cikgu Suhukri aku tak rasa terbeban, aku suka pergi kelas tambahan sebab maths itu senang dan aku suka dan tidak payah.

Tapi rasanya semakin dewasa, hidup tidak semudah dulu. AKu memang inginkan hidup yang simple, tapi hidup dalam traggic jam sangat membuatkan aku sakit jiwa. AKu keluar pagi dan balik petang. Itu tidak mengapa. Tapi kenapa selama 8 jam bekerja aku rasa pressure dan tak suka hidup aku. Huhuhuhuhuhu... Kalau diberi pilihan, aku nak keja yang simple-simple aje. Kalau boleh, aku nak resign dan kerja angkat telefon aje. ATau jadi kerani, atau jadi penjaga tol. hulur tangan. Kepala aku tak sakit. Atau jadi cikgu sekolah rendah. Deal dengan budak-budak aje.

Tapi tak kusangka life aku kena deal dengan orang Hongkong. Kena deal ngan orang Australia, New York, China tanah besar, Brazilian. HUh....... Totally 360 degree spinning of what i wanted in life.

I want a simple life with a simple job.
This is what i want.

BUT....


At the end of the day...
Kalau aku ni anak orang kaya, bolehlah aku buat apa yang aku nak aje.
Tak ada apa2 tanggungan kat belakang aku ni.
Tapi sbb aku tak kaya lah, sebab tu lah aku perlu semua ini.

Hopefully tahun 2010, azamku tercapai. AKu boleh lepaskan semua2 ini. InsyaAllah.
posted by Mirip at 12:54 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home